Thursday, November 4, 2010

tayar pecah…

semalam ptg, abg dpt blk awal…abg ajak g bank sbb nak masukkan duit syiling yg selambak tu….dr last week abg cuba nak masukkan duit tu ke bank, tp bila smpi bank, ada aje mslhnye… mesin syiling rosak la, xsempat nak wat la…suh dtg esok nye la…mcm2 hal la… dah la berat syiling2 tu….mau nye berkilo2…huhu…

so smlm mmg dh nak g la….skali otw nk ke bank, abg tetiba je behenti tepi jln, siap tanya, ada rasa lain x? aku ckp xde la cuma ms tu jln xrata sbb byk batu2 sepah atas jalan….abg teruskan smula, pastu xsdp gak, behenti lg n kuar dr keta….SAH!!! tayar belakang pecah terus…. mujur la abg xbwk laju ms tu ( kat sini mmg xdenye bwk laju…plg2 laju pun takat 90km/j je la…huhu).. nak x nak, terpaksala kami turun dr keta…. seb baik la ada kawasan luas ckit nak tukar tayar tu….n seb baik la, abg yg bawak, kalo aku???? hahaha, mau duk tercongok la kat tepi jln tggu smpi abg dtg…ngeh ngeh ngeh…..
 DSC00611 DSC00612tgk la, pecah abis keliling tayar tu…mmg dah plan nak tukar lagi 2 tayar blkg tu, tp tu la, dia dah pecah dulu la plak…huhuhu…
 DSC00613tayar spare ni kelakar la plak…mcm tayar beskal pun ada gak aku tgk…kecik gilerrrr….pastu KUNING plak tuuuu!!! lebarnye separuh dr tayar skang nie…hahaha…pas pasang, keta senget sebalah…hehe
DSC00617 DSC00618abg ngah sungguh2 tu…kami berteduh kat bwh signboard je ni….tp xlama pun abg tukar…jap aje….
 DSC00619cam biasa la, tuan umah pun nak enterframe….adam dah berpeluh2 ms nie…mcm dia plak yg tukar tayar…. :D
 DSC00620dah setel….kelakar je kan….tp nak wat mcmne….
 DSC00621DSC00622
terus g kedai tayar…seb baik la xjauh sgt….terus tukar tayar baru….smentara nk tunggu tukar taya, aku ngan adam layan citer tamil je la…apa la tokei kedai ni…tokei cina, tp  bukak citer tamil…. layan je la…. yg adam tu tgh jakun sbb tv nye besaooooor giler…hehehe

10 comments:

3uri@ni said...

Yg papanya, berpeluh2 tukar tayar, yg mama ngan anaknya, wat muka lawo amik gambor ye, kehkehkeh...

mujur takder apa2 kan, mujur jugak tak laju masa tu...baru ari tu aku 3 beranak nie la, duk dlm keta, tetiba dgr meletup, rupa2nya keta kancil belakang aku meletup tayar dia...mujur dia perlahan, tgh carik parking...

Unknown said...

>>zue..
yg tu semestinye la...kena kontrol lawo wlupun kat mana2...kekekeke...

ha'ah, seb baik la slow je ms tu, n seb baik la tayar blkg, kalo depan, mau ngempar gak...tp masa sblm puasa hr tu, mmg dh tukar siap2 tayar depan tu...aku siap ckp ngan husben aku, agaknye tayar pecah tu sbb bwk syiling berat sgt kot...hahahaha... husben aku iyekan je la sbb nak layan aku nye lawak nye pasal...hehehe

dinie said...

hehehe..lawk pun ade nana nye pembawaan ceritera nih..apepun nsb baik korg xde pape kan, Alhamdulillah..

Unknown said...

>>onie..
hehehe...mmg xsuspen lgsg pun...kekeke.. pastu boleh plak, ngam2 abis psg tayar, meor plak lalu n behenti...tu yg siap sempat melawak kat dia, seb baik la lmbt smpi, kalo tercept ckit td ,xpsl2 kena tolong... hehehe...tp mmg ok aje kteorg...lg pun slow je ms tu.. tp tu la, syiling tu xsetel lg...huhu

$ue @nim said...

uit nana... tayar pecah pn leh x terasa.. hehhe... kete ko persona ek... tgk tayar spare cam aku penah tgk jer.. 1st time tgk pn aku gelak... kelakarje tgk tayar camtu...
aku penah kena camni... dah la tgh malam... pahtu sume popuan plak tuh... takut gile baban.. dah la kat hutan... tawakal je la tahan kete org mintak tlg.. time tu ramai2 ngan kete aku nk dtg kl dari kelantan time raya... za pn ade skali ngan aku.. gile takut... skang ni bile terkena kes sama, x risau lagi.. sbb dh tau cara nk tukar tayar camne.... :D

Unknown said...

>>sue..
aku rasa mcm ada gegar2...tp xsangka la tayar pecah sbb ms tu kebetulan jalan tu penuh ngan batu2...biasanye drebar la akan terasa lbh kan kalo tayar keta wat hal...hehe..

keta tu gentolak la, bkn pesona...hehe... tp mmg kelakar kan spare tayar skang...xmcm keta dulu2...sbb aku pnh tgk tayar spare keta bapak aku...sama besar je ngan tayar biasa....

~Huang Yo Shi~ said...

sib bek ade laki ko nana...kalo aku nanges laaa nak letak jet n nak pusing jet tu nak angkat kete,tukau taya sorang2 ... plus anak2 yang tak duk diam lari sana sini... ha ha ha

best tgk citer tamil? ...heheheee...aku tak tahan dgn keuatan hero tamil yang luar biasa yang diluar dengan logik akal... ha ha ha...

Unknown said...

>>isyah..
tu la psl, seb baik la laki aku yg bwk...hahaha aku kat sini pun dah lama giler xpegang stereng tau....ngeeee..

hr tu tgk tamil yg jiwang la plak...haha..kalo tamil dulu2 siap leh terbang2 lg masa gaduh tu kan? hahaha

dinie said...

nana, aritu gen2 ade kena pggl blk, baiki ape ntah kt stereng tu.. free, g a tgk..

Unknown said...

>>onie...
dah cek kat intenet, keta kami x terlibat...hehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...