Monday, December 20, 2010

standby...

hari ni mode standby lg utk adam....demam dia dah ok...cuma suara xmau kuar lg....

setau aku la, seteruk2 demam aku, sebengkak2 tonsil aku, xpnh lg aku hilang suara, plg2 tidak pun, suara aku jd besar....tp adam kali ni kaw2 nye skt tekak (tp bukan tonsil doc kata)...hilang terus suara dia..bila bukak mulut, cuma angin je yg kuar...huhuhu...sedihnye mama tgk...hati mama mana yg xsedih kan kalo tgk anaknye skt mcmtu.... apa yg dia mintak cuma tunjuk pki jari je...adooiii...shedihnye bila tgk...

TAPIIII, geram+marah bila time mkn ubt... SEKSAAAA sungguh...sgt menguji kesabaran ku ini... nak xnak, kdg2 'KENA' gak ngan aku bila dia xmau mkn ubt....pastu mula la aku emo sorg2....abistu, kalo xwat mcmtu, dia xmau mkn ubt....nak xnak, terpaksa la tegas wlupun dlm hati ni, ALLAH  je yg memahami....

sape2 ada petua x mcmne nk kurangkan kahak anak nie...nk suh dia berludah, dia xpandai...nak jolok, aku takut ada efek lain plak nnt....sbb mslh skangni, kahaknye kumpul kat tekak je nie....dia bru skali je muntah, tu pun smlm... :((

8 comments:

dinie said...

sabar ye nana..cian adam, semoga cpt sembuh ye adam..

~Huang Yo Shi~ said...

Aku pun, ada masa terpaksa jadi 'kejam' bila anak tak nak makan ubat, nana...kene keraskan hati...

Dulu ms aku kat Perth, dokter tak mo bagi ubat kahak...unless dah teruk sangat, baru die nk bagi ubat...selalu depa kata suh bagi makan buah supaya dapat vit c, biar antibodi badan budak lawan sendiri...

Anak-anak aku selalu bila tak sehat depa kureng sket nak makan...so aku bagi supplement vitamin c kat depa...so far alhamdulillah. May be ko leh try kalo nak...cadangan je... Lagik satu bykkan minum air suam...

* susah hatikan bila anak tak sehat...:(

Unknown said...

>>onie..
mudah2an gak...kalo esok xok lg, nana xbwk kot g PPAT esok cek up...sian plak kat dia...huhu..postpon nxt wik plak ke..

>>isyah..
samala kat sini, doc xnk bg ubt cairkan kahak tu...last2 smlm g hosp private, dia suh amik neb nak bg cairkan ckit kahak tu...pastu dia bg gak ubt cairkan kahak skali..

adam sejak skt ni, lgsg xmau mkn n minum susu formula la...tu yg aku risau sgt2...cuma susu bdn je... dia tgk org mkn, mcm terliur, tp bila masuk je mulut dia, terus menangis...xsdp tekak kot... kalo vit c ni masam kan? ada yg manis x ek? ko bg brand apa ye?

$ue @nim said...

kesian kat adam... anak aku pn sll gak berkahak nih.. tapi kalu gi klink, doc akan bg ubat cair kahak.. mmg ngam la ngan anak aku.. aku tny dok, camne nk kuar kahak kalu x meludah.. doc kata, kahak budak bule kuar bukan ikut mulut jer.. kadang2 tu, dia bule gak kuar ikut perkumuhan.. mmg pn aku tgk time anak aku membuang, ade sedikit lendir2 cam kahak..

sabar je la.. harap2 adam cepat baik.. eh!!! adam sakit kuat ni, nk dpt adik ker.. rmai kwn2 aku, time dia nk pegnent, anak dia sakit demam yg kuat.. :D... saje je ajukan soklan ni, x nk bg ko emo sgt.. D:

Aliya said...

Nana, tak try bagi madu ke? ada member yg anak dia pneumonia, dia bagi amazing bee (yg DCL punya) after 1 week, akan muntah giler2..sbb nak kuarkan kahak...sekrang dah bebas dr asma atau pneumonia tu,alhamdulillah. ada eloknya bagi anak2 madu sejak dr kecil, ikut sunnah juga kan

Unknown said...

>>sue..
yup, sejak mkn ubt cair kahak tu, adam asyik terkencet je...nmpk la lendir2 yg kuar, tp xbyk sgt la.... n skang dh stat berhingus blk..tu pun kira kuar kahak gak kan? hehehe... tp yg psl nk dpt adik, tidak sama skali..huhuhu skangni tgh angkat bendera merah....ngeeeeeee...

>>aliya..
ha'ah la...apsal la aku leh xterpikir psl madu nie... esok gak kena cari madu...madu brand apa pun xkisah kan?

~Huang Yo Shi~ said...

Aku guna jenama appeton...manis, 50l3h & E-m4n suka...

Anonymous said...

Sian adam....aku pon risau gak kalo anak aku demam kuat....
tapi kalo aku, aku bg anak aku makan scott emulsion...pd aku ubat nie mcm multivitamin plak...dan kalo bg ubat demam aku bg jugak scott emulsion nie... sejak anak aku makan ubat nie dah jarang demam...kalo demam sbb nak besar sket2 ader la....
xpe nana...cuba la mane yg sesuai...kita kena berusaha...sumenya kita serahkan kepada Yang Maha Kuasa....aku doakan moga adam cepat sembuh....
amin....

~Suriani~

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...