Thursday, January 6, 2011

air oh air....


oh air, bila la ko nak ada sentiasa.... kalo xsilap aku, start seminggu sblm thn baru lg, air kat tmn ni dah dh wat hal...memula tu diorg sesuka hati nk tutup bila...yg plg aku geram, air tutup ms hjg mggu....adeeehhh skt otak aku nie...sbb hjg mggu la biasanye kte plan nak msk sdp2 utk famili, tp time tu gak la air xde...grrrrrr.....

skangni plak, air suka tutup waktu pg....bgn tido sure dh xde air....nak xnak, sblm tido mlm aku dh siap2 tadah air dlm kettle...so, esok pg tgl jerang je....nak prepare bfast yg lbh2 pun xleh, just mkn roti je la....

kalo sblmni, diorg suka tutup air time office hour kalo kat tmn aku ni (tmpt lain aku xpasti)...dlm kul 8am, air dh start kecik, pastu dlm kul 4pm brula ada air smula.....tp skangni makin menajadi2 la plak :((..... eeeiiiii, tp mengikut pengalaman aku xbrpe nak lama duduk kat sini, pas problem air setel, mesti problem letrik...tgk la nnt...huh!!! 

kdg2 aku terpikir gak, seb baik la aku xpki washer machine auto...ye la, kalo air kecik dah tentu2 xleh nak basuh...aku pki manual je skangni, so sng la kalo air kecik pun still leh membasuh baju lg...pnt ckit pun xpe la..kdg2 aku nmpk jiran aku ada yg membasuh pki tgn kat depan umah...mgkn sbb air kecik, tu yg memaksa diorg basuh kat depan kot....

masa mula2 duk sabah ni, aku pelik gak la, sbb apa setiap umah mesti ada sekurang2nye 1 tong tangki yg besar kat belakang umah...kalo umah org kaya plak, mesti ada 2@3tong tangki....skangni bru la aku phm...hehehe...sian kan kat aku yg duk cni....huhuuhu...pd sape2 yg teringin nak menetap kat bumi borneo ni, pikir2kan la ye...kena tahan ngan 2 keperluan asas yg mcm biskut ni, jap ada jap xde...huhuhu

sekian....

3 comments:

$ue @nim said...

eh!! diorang yg suke-suki tutup air tu sape????... teruk tol.. tapi dl mase aku menetap kat sane sekejap, penah ade pengalaman mandi kat depan umah... mandi air yg lori air antar... tu pengalaman yg plg aku x lupe la mase dok sana dl....

Unknown said...

>>sue..
aku pun xtau la sape...tensen gak sbb jap ada, jap xde....

hehehe ko pnh mandi kat luar ek...kekeke...tp dulu ada gak aku nmpk lori anta air nie, tp skang dh xde nmpk pun...ko dulu keje mana ek?

$ue @nim said...

dulu2 kala tu time dok praktikal la... aku saje je gatal2 nk rase idup tmpt org... tu yg amik praktikal kat sana.. pengalaman mase dok kat umah abg aku kat taman putrajaya dl... skang ni dia dh pindah lokkawi.. sejak dok sana, time aku gi umah dia, xpenah lagi la kenangan lama berulang kembali..

aku harap masalah air kat tmpt ko ni, cepat2 la ok.. seb baik korang dok bertiga je.. pakai air x de la byk mana kalu nk banding yg ramai.. kan..

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...