Tuesday, March 15, 2011

bantu yek...

adoiiiii...penat la skangni.... rutin harian dh kembali 70% seperti biasa....lg 30% masih lum mampu nk wat lg... nk update blog pun terkial2 lg nie....huhhu...

aku nak tanya la pendapat korang, aku ni dah xmabuk lg sjk 2bln setgh lg...sblm tu mmg mabuk yg melampau2 la...tp sejak ilang mabuk tu, aku kerap sgt kena migrain....kalo time kena tu abg ada, aku xkisah sgt sbb suh je abg layan adam tu...tp kalo kena time abg g keje...mmg azab la....nak xnak, aku terpaksa telan uphamol (ni je ada kat umah)...aku tau mmg xelok, tp aku xtahan sgt2....mcm smlm, tiba2 je kena serang lg....dr pg, aku tahan, smpi ke ptg....tgh syok2 layan migrain, tiba2 adam main tepuk2 pp aku, mana la aku xhangin, xpsl2 dia kena mrh....sob sob sob...sian adam....sape yg ada migrain mesti tau kan, mesti cpt naik angin kalo skt tu dtg....

masuk ni, dh 2 @ 3 kali la aku xtahan, aku amik uphamol terus....boleh ke? xefek pd bb ke? dulu ms pregnant kan adam, xplak kena mcm ni....fyi, aku dh lama giler xkena migrain nie....zaman2 skolah n studi kay u je dulu kena....la ni plak slalu kena, xtau le nape....huhuhu....

5 comments:

$ue @nim said...

kesian kat ko... aku kalu time pegnent mmg x amik ubt.. takut ade efek jer... dl mase aku pegnent ade tny doc.. sbb aku ade resdung.. bule ke aku amik ubt resdung(wlpn ubt tu ala2 sembur masuk idung jer). doc x bg sbb takut efek baby.. klau nk guna pn, ade la nama ubt dia bgtau..soh beli yg tu je sbb tu dos rendah... baik ko tny doc.. kang ape2 jadi, nangis x berlagu plak kang

3uri@ni said...

huhu...ye ke, sian mama adam, jadi marah2 ekk...sian jugak kat adam sebab kena marah, huhu selalu rasa nyesal pas marah anak kan, huhu

Aku dulu pun x amik apa2 ubat sepanjang peknen. Kalu demam, batuk, selsema, aku minum orange juice banyak2, amik vitamin c kat situ je. masa yg jantung tetiba kencang tu pun, dr tak kasi ubat. aku makan bayam ngan terpaksa rela telan kerang, erkkk....

Takder pulak pengalaman sakit kepala cam ko ni. tak boleh bantu la jawabnya, huhuhu take care eh

Unknown said...

>>sue & zue...
tu arr...dulu ms 1st pregnant, skt mcmne pun, demam mcmne pun masih leh thn xamik ubt...ye la, ms tu komitmen xde sgt...laki aku kan blayar, kalo ada pun dia yg jg aku...anak xde, so mmg leh rehat2 je la...

skangni, dh ada anak...xleh nk rehat2 sgt...tu yg kalo skt, kena gagah gak...tp bila kena migrain ni, mmg aku kalah la...bila aku baring je, mula la si adam tu duk cuit2 pp aku la, nk duk menempel ngan aku la...huhuhu simptom2 nk jd abg la tu...tu yg aku hangennn je bila time migrain nie...

mcm smlm, igt leh thn, skali laki aku ckp mlm ada meeting..nak xnk kena telan ubt la..kalo x, sape nk jg adam...huhuhu, dh la skang dia kalo tido, xmau org lain tepuk, nak mama dia je..ni simptom nk jd abg gak la nie...huhuhu

Aliya said...

cuba tarik nafas panjang sebanyak mungkin..sedut udara ke perut supaya kita dapat banyak oksigen...tahan barang 4-8saat... buat banyak kali supaya oksigen dlm otak meningkat..maybe cara tu boleh kurangkan sikit migrain...kita hanya mencuba, the rest Allah yang tentukan...semoga Nana tabah menghadapi dugaan...

(story gan Adam apa situasi sebenar..budak kecil walaupn nampak mcm tak faham..tp dia faham kot :-D) ..yeakan aje nasihat dr org yg takde anak lagi ni...hahaha....

Unknown said...

>>aliya..
leh gak try cara ni nnt...1 lg, nana takut kurang gula je sbb skangni mmg berjaga2 sgt ngan mknn manis sbb kalo leh xmau kena diabetes lg mcm dulu...huhu...mgkn sbb tu migrain sng dtg kot....

adam takat ni dia phm ckit2...kalo kte tanya mana bb? nnt dia gosok2 la perut mama dia yg besor tu...hahaha

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...