Thursday, March 3, 2011

katak oh katak...

hari ni memandangkan cuaca agak cerah lg, so aku pun mcm biasa la nk membasuh baju..tgk bekas sabun, abis plak...so terpaksala angkut sabun baru....dgn konfidennye, aku main pki amik je bungkusan sabun tu...tp terasa gak la nape mcm lembik2 je kat tgn aku nie...tp mata still xmau pandang...tetiba je ada benda melompat depan aku...uwaaaaaaaaaaaaaa!! rupanye katak kat tgn aku td tu....hohohoho...apa lg, menjerit la aku...terus aku cpt2 basuh tgn ngan sabun....geli weiiiii.....boleh plak katak tu melompat atas washer machine...aku halau lg ngan penyapu, melompat la lg....aku menjerit lg....smpi kan kak liza (jiran sebelah umah aku ni) pun kuar tgk apa jd ngan aku...keh keh keh....

kak liza tu pesan kat aku...kalo nk angkat baju pun kena tgk2 dulu...sbb dia pnh kena gak katak duk kat sweater dia...huhuhu....korang xseram ke??? ni bkn katak yg biasa tu tau yg bdn menggerutu tu...ni jenis yg kecik tu pastu tgn kembang...mcm katak pisang kot....eeeiii geli plak bila pikir...seb baik td tgn kiri...kalo knn, mau sebulan aku pki sudu time mkn...hahahaha

8 comments:

Effah Mahat said...

ohh... bahaya nyeee.... cuaca sekarang lembab.. tu dia kuar kot... s

Unknown said...

>>effa..
geli arr td...tp org kata katak pisang ni spesis bahaya gak kan???huhu

$ue @nim said...

hahaha... lama x dgr org pegang katak ni.. aku pn alah gak ngan menatang lembik2 nih... igt mase skolah dl, ade katak dlm kasut.. lps tu mmg aku x pakai kasut tu.. sanggup tu pakai kasut buruk gara2 katak... tapi gelak2 jugak, jgn smpi katak kencing kena mata..org kata bahye.... x tau la btl ke x.. cuma hati2 je la..

eh!! attomen ko kan ade katumah tuh.. soh la dia fire katak tuh.. ekekek

3uri@ni said...

Dulu2 ada gak katak masuk kt dapur umah aku, tensen wooo nak halau. Mmg makhluk degil betul katak nie. Lagi tensen kalu dia duk kat dalam hos mesin basuh, dah jadi mcm pintu lak dia duk kt muka hos tu. Dia ingat dia keta kot nak basuh badan ngan air sabun, kekeke

Unknown said...

>>sue..
td jiran aku pun pesan mcmtu gak...jgn smpi kena air kencing katak...huhuhu..dh la td lembik2, basah plak tu...adoiii...seb baik la tgn kiri...huhu

>>zue...
dh lama aku xtgk katak, tu yg bila nmpk td, mmg terkejut la...seb baik la ms tu aku xbukak lg penutup washer machine, kalo x, sure dia dh masuk td...huhuhu

Unknown said...

>>sue..
ehh sue, otomen aku ms tu bru bgn tido daaaa...xcas lg...kekekeke...

MS said...

kahkahkah...biler ko citer ni, teringat kes aku kat skolah rendah. pagi2 aku nak pakai kasut sekolah, aku rasa benda lembik2 jek. aku paksa gak pakai pastu benda tu macam gerak2 (tapi lembik) bila aku bukak jek, aku ketuk kasut melompat keluar katak.

yewww...

start dari situ, phobia giler. kalau nak pakai kasut mesti ketuk siap2. bluwerghhhh!

Unknown said...

>>ina..
tu la..ni la 1st time aku terpegang katak...biasa nye aku duk dgr org citer je...tp bila dh terpegang sndiri...ewwwhhhhh...

**hr ni membasuh lg, siap cek sabun tu dulu...huhuhu

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...