Thursday, April 21, 2011

mission posibble or not???

hr ni nye misi kena setel kan sume keje2 umah....baju ada 3 round nak basuh...skang ni bru round 2 dlm machine...ting ting ting...pastu sume bju keje abg kena iron siap2...huhuhu plg aku xsuka iron bju keje nie...apa punye bini la...hak hak hak....

setel membasuh, nk masak plak...masak sempoi2 je la...mls nk pikir pjg....pastu nk prepare bhn2 utk mkn pg esok plak...

setel masak, nk pick mana2 bju plak utk mama, papa n adam...sejak 2menjak perut makin besar nie, rotate bju yg sama je la....mls wooo nk beli bju byk2 utk pregnant ni...nnt pas branak, sure ke laut nnt...hehehehe....baju2 yg basuh nnt kena agkt n lipat terus sbb ada baju n suar yg nk guna nnt.....

mlm, packing....huhuhu...mampu ke aku nk wat sume2 ni sorg2.....hentam je la....xsempat, suh abg packing je la...hehehe....mau ikut abg outstation, dkt2 ja bah....esok sabah public holiday....nnt korang tgk la kalendar yg ada gambar kuda tu ek psl apa sabah public holiday.....hehehehe...

k, bubye....(^_^)

9 comments:

$ue @nim said...

aku pn x suke bab2 iron baju keje laki aku.... jawabnye, sejam tu kena spend tuk iron baju dia je la...dh la ssh nk ilang kedut.. rase nk je soh laki aku gi antar dobi jer... hehehe.. time basuh, kena basuh pakai tgn.. sbb nk kena sental tmpt2 yg kotor...masuk mesin bukn bule ilang pn.. iron baju aku berhelai2 sama ngan masa aku iron baju laki aku selai.. :D...

pe2 pn, selamat meronggeng... :D

3uri@ni said...

Ooo, mak buyung nak jalan2 rupanya (^__^) Patut aaa panjang sgt to do list tu, hehe

Aku kalu baju laki aku, aku iron banyak2 terus. Baju keje, baju melayu, semer iron banyak2. Ada almari khas la utk simpan baju2 laki aku yg dah siap iron ni. Kang senang dia pilih je yg mana dia nak pakai. Tp tu la, baju aku takder pun ber iron gitu sekali, kadang2 pakai baju kedut2 gi jalan, kahkahkah Tu yg nak kena rajin beli baju yg tak payah iron ni, hehe

Selamat mengemas nak ye (^__^)

***Jeles tau, dgr org nak jalan2, aku ni mana reti duk diam2 kat umah, macam jakun je asyik nak berjalan, kehkehkeh sama naik ngan Naurah la ibu dia ni

Unknown said...

>>sue..
baju keje laki ko kaler biru kan? basuh pki tgn gak ke? aku sjk laki aku dh xdekena mengena ngan kpl, dh xde pki overall, so dh xyah sental2 la...unifom masuk machine, xde nye aku nk sental pki tgn...huhuhu...tp tu la, bab meng iron ni la plg aku mls...bju aku sndiri xde pki yg iron2 tau...

>>zue...
mmg kena almari asing2....unifom saje dh 1 almari..tu xmasuk lg baju2 kasual tau...so, laki aku je dh pki 2 almari, aku 1je tu pun xpenuh tau...huhuhu...sama la, bju aku pun xde yg beriron, kalo ada pun bju kurung, tu pun tgk keadaan gak, kdg2 xyah gosok pun...hehehe

ala, ronggeng dekat2 je...ni pun plan last minit....tp kalo dpt g kundasang bestnye musim2 pns nie...hehehe

$ue @nim said...

tu la nana.. dh nama pn askar, baju dia bukan skit... macam2 baju ade.. no 1 la , no4 la... aku pn x tau baju yg laki aku pakai tu no brape.. heheh... kalu time dia pakai overal, aku suke.. sbb kaler biru tua.. kalu kotor pn x nmpk.. so aku main masuk mesin je.. ni kalu pakai baju yg kaler biru muda tu, yg tu la penat aku nk menyental... kesan degil kuat sgt... guna dynamo pn x ilang.. seb baik dia tu jenis cermat gak pakai... smggu tu plg2 pn 2 pasang je uniform dia pakai.. hehehe... kalu pakai lebih, dia takut aku soh dia sental sdiri la tu kot...

baju keje aku pn kadang2 x iron... hehehe.. tudung pn pakai yg stail sarung jer... pahtu yg ssh nk kedut... :D..

Unknown said...

>>sue..
ko campur skali la ngan vanish...aku wat mcmtu je..bju keje dia dynamo+vanish...lain2 bju pki sabun serbuk biasa je...hehehe...tp aku masih pki mesin manual, mgkn bersih lbh ckit kot...tu psl aku xyah sental2...hehehe...

sama la, smpi skang aku xhafal, yg tau baju no 1 je...hehehe...

$ue @nim said...

ohhoho.. ko boh varnish ek... x luntur ke kaler dia.. aku pn nk try la.. x penah beli or guna pn alah tu sblm ni... hehehe....aku pn sbnrnye lagi suke guna mesin manual.. sbb dia pusing kain tu kuat skit.. kalu mesin auto, slow je.. tapi mesin umah aku, guna auto gak.. byk keje lain kena wat kalu kat umah...

haha.. aku pn x hafal no baju dia nana.. last2 tny dia nk pakai baju kaler ape jer.. hehehe..

Effah Mahat said...

nak pinjam baju aku tak ?
kalau nak, nanti aku klu aku jadi balik labuan, aku bawa la skit utk ko.... tak yah beli rugi.. UNLESS.. ko nak sambung no 3. hehehhee... :P

Unknown said...

>>sue..
varnish tu mmg sesuai utk baju berkaler skali...mcm slogan dia kat iklan, "percaya la pd merah jambu"...hahaha

>>effa..
hehehe...xpe..aku pki mana yg ada ni je...ni pun aku amik kat kg ms blk bln lepas...tq byk2 ye effa (^_^)...

$ue @nim said...

kena acu cuba try test gak ni... untung2 lps ni aku x kena menyental lagi... SELAMAT TINGGAL KESAN DEGIL...hehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...