Thursday, October 17, 2013

Daging Korban

Raya hr tu rezeki dtg xputus2.. Tgh hr tu, jiran depan dtg hantar daging Korban.. Terkejut gak aku ms tu.. Bila buka bungkusan, bukan takat Ada daging je, tp Ada tulang, paru n satu lg aku xtau apa tu..hahahaha.. Biasanya Abg yg setel kan hal2 mcmni, aku tau masak je..kekekekeke peach rahsia kan... Dh xpasal2 kena asah pisau sendiri n bersihkan la daging tu...

Ptg plak, staff Abg dtg hantar daging dr yard plak.. Alhamdulillah, rezeki lg... Pun sama gak, Bkn takat daging je, tulang n hati pun Ada gak... Bergasak lg la Kat dapur bersihkan daging.. Pastu mula la pening kepala mcmne nk susun dlm fridge tu.. Dh la tgh demam, kena plak wat keje sendiri kan..huhu

Mlm plak ms tgh layan mr arrogant Kat tv3, tetiba door bell bunyi lg.. Bukak2 je pintu, anak staff Abg dtg hantar mee Kari n cupcake.. Alhamdulillah... 

So, esok nya menu pertama daging Korban aku buat kari daging memandangkan Adam asyik Tanya je bila nk mkn kari... Bila dh Msk kari, bru la dia mkn byk n adik pun Ada selera nk mkn wlu pun takat 2,3 suap je kan...

Hr ni aku xmsk sbb tekak ni mcm xde selera nk mkn nasi.. Penyudahnya kari daging smlm aku cair kan sikit n masuk kan fish ball.. Celur mee kuning.. Jd la mee kari seadanya..hehehe... Utk Adam, goreng kan roti canai segera utk dia n lawan dgn kari tu lg, xsangka plak adik pun nk gak mkn.. Sikit pun jd la..

1 comment:

3uri@ni said...

Ni anak2 camana ni? Dah sihat betul ke belum? Mujur mamanya kuat, demam2 pun gagah jugak masak kan ^_^

Pagi sebelum balik Johor, merasa la daging korban, nenek Naurah wat sate goreng ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...