Tuesday, July 29, 2008

jalan jalan ke UIA

Hari ahad lepas, aku ikut papa, long ngan abg rosli g uia sbb nak anto kan scooter si nini…amboi adik aku sorg nie, ngada2 btul…xlarat nk berjalan kat dlm kampus tu…sumenye nk sng je ek….naik bus pun xmau gak….bebudak skangni mmg mcmtu la…sumenye nk sng jek….kita dulu2 jln kaki ke fakulti..nk hrpkan bus jek,mmg le jenuh menunggu….
Abg rosli tolak dulu dr umah kul 6.45pg bwk scooter…yg lain naik keta tolak dlm kul 7 lbh la gak la…kteorg jmpa kat RnR ayer keroh…bhenti minum2 jap….si budak kecik, iman umairah, pun ikut sama gak….mak je xikut sbb keta dah xmuat…

Gedebak gedebuk, dlm kul 12.30 tgh hr gak la smpi ke uia….mmg saje papa bwk slow sbb nk nyonsongkan abg rosli tu…ye la, risau gak naik motor jauh2 nie….motor kecik plak tu….bhenti isi minyak pun byk kali gak motor tu…leh thn gak, nmpk jek kecik… kira2 RM25 gak la duit minyak dr BP ke UIA…

Sampai2 jek UIA, aku dah xthn nk ke toilet….hehe….pastu singgah ke bilik nini…alahai, comel btul bilik tu…mcm kotak mancis jek….kecik jek la, xbeso mana pun…mmg cukup2 utk sorg….tp si nini ni, brg2 dia mengalahkan org yg ada 2, 3 bilik….byk betul…xtaula mcmne dia nk campak sume brg2 tu…pelik betul aku….

Pas bebel2 kat nini ( sbnrnye nyampaikan pesanan mak aku jek), kteorg mkn kat bangku byk2 kat bwh blok dia…mak dah bekalkan kteorg makanan…sbb mak kata, skang kan dah mahal kalo nk mkn kat RnR…kalo mkn takat 2 mulut jek xpe gak mak kata, ni ramai…baik mak masakkan jek, lg puas hati….so, bercamping la kteorg kat ctu ngan berlaukkan sambal goring jawa, sambal tumis telur n ikan goreng…dengar mcm lauk biasa jek kan, tp bila mkn time lapo2, mmg sedap giler la….licin sumenye mak (^_^)..

Dlm kul 2ptg plak, kteorg bergerak ke seremban plak….nini tgl la ngan scooter dia tu…kteorg teruskan perjalanan…asalnye papa nk ke umah acu ali kat puchong, tp disebabkan aku yg tgh pregnant, n xmau sebarang mslh terjadi, papa ubah plan ke seremban…g umah mak eton…skali mak eton msk lauk peberet plak, ayam msk lemak cili padi….alahai…sodapnye…lebih2 lg masakan N9..mmg lain benar la rasanye…nk xnk, kena mkn gak…kang kempunan, susah plak….aku mkn jek la ayam tu pada hal sbnrnye aku bknnye leh mkn ayam sepanjang pregnant ni, tekak ni semcm jek bila mkn ayam…xtau la nape….pas mkn seketul, rs mcm xpuas, apa lg, amik lg seketul…nasi mmg mkn ckit je la….pas dah borak2, kami teruskan perjalanan ke rembau plak…nk g umha jojo plak…

On the way ke rembau, aku ajak papa g mkn cendol leman dawi…kot2 ada lg ke ptg2 mcmni….hmmm, mmg bkn rezki ku hr tu….sesampai jek kat kedai dia, cendol dah abis…aku teringin sgt nk mkn cendol leman dawi tu…org kata sedap sgt2…xtau la apa yg sedap sgt….tp yg aku tau, mkn semangkuk, leh top up lg bila dh abis…free plak tu…last2 papa amik kan air barli free jek la….pastu terus ke umah jojo….

Sampai2 jek umah jojo, dah ku jangka….aku loya2 semula…ni mest sbb mkn ayam td…huh! Tahan kan je la….sendiri cari penyakit…hehehe…
Ptg tu, teruskan lg perjalanan ke alor gajah plak….sbb abg rosli nk singgah kg dia anto kan baju anak sedara dia….lama gak lepak ctu, kul 8.45 bru tolak ke BP…sesampai BP je dah kul 11 lebih…mak pun dah tido…..aku pun, sampai2 jek, bersihkan diri, solat, n terus jek tido…xlarat dah beb…penat…..


Bila pk2 semula, leh ke pregnant2 ni jalan sakan mcmtu? Aku baru terasa risau ni…ye la, lasak sgt berjalan….doa2kan la smoga kandungan ku ni selamat ye kengkawan…Aminnn…

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...