Tuesday, October 7, 2008

Hari raya pertama...

tahun ni cuma 4 beradik jek yg beraya kat umah mak papa...kalo ikutkan turn, tahun ni aku sepatutnye beraya kat rumah mertua...tp disebabkan abang xde, so, mak mertua ku izinkan aku beraya dirumah mak papa...lg pun diorg paham ngan situasi aku..kang tetiba aku melalak kat sana, dah satu hal diorg nak pujuk aku semula...huhuhu...

tahun ni, pg raya makan laksa johor..biasanya tiap2 tahun makan nasi himpit ngan kuah lodeh, rendang daging, ayam masak merah, serunding dan kuah kacang...tp disebabkan tahun abang aku yg 1st tu nak beraya kat kedah, rumah mertuanya, mak awal2 lg dah wat nasi impit..sebelum abang sefamili bertolak la..sbb mak xnak bg diorg kempunan...tu yg pg raya wat laksa plak...asalnye nak wat soto, skali ayam yg ditempah tu, dah siap dipotong kecik2...nak racik2 isi ayamnye nanti dah xleh...so cancel la nak wat soto....frust giler jojo...hehehe...tp tu la, dah biasa pg2 raya mkn nasi himpit, bila pekena laksa plak, mmg xkena la...xkick langsung..nak pekena nasi himpit @ ketupat gak...last2 ptg raya tu g beraya kat rumah makcik yout, dpt gak mkn ketupat...fuh!! lepas gian...hehehe....

raya kedua, g gemas plak...g beraya rumah tok mansor....tok mansor ni biasanye kteorg akan jumpa setahun skali....tu pun masa raya jek...perjalanan nak ke gemas tu mmg terasa lama...tu yg kteorg jarang ke sana kot...dah tu, sana cuma 1 rumah jek...sdara mara lain xde yg duk situ...

pas g rumah tok mansor, blk tu g singgah rumah mertua ku plak...aduhhh!!! jauh giler ikut jalan tangkak....tambah plak dgn jammed sana sini...rasa mcm nak terbang jek....last2 sampai kul 6 lbh...sembang2 jap, sblm kul 7 dah tolak....perghh!! jammed giler masa ni jln muar-BP....apa leh wat, redah jeeee!!!

4 comments:

Anonymous said...

Raya nih ko jangan sedey2...nanti anak ko pun terasa sedih...ko kene gembira...nanti anak ko pun hepi...n bila die kuar nanti (Insya allah ) die akan pandai pandai handle rasa sedih tu...pandai buat mak ayah n semua org sekelilingnya hepi...

just my 2 cents...- aisyah ibrahim.

Unknown said...

thanks aisyah :)....mmg aku hari2 cuba hepi2 kan diri ni...tp tu la, kengkadang terlepas gak emo ni bila tgh duk sorg2..tu yg aku xsuka bila duk sorg2...nnt mcm2 aku teringat...huhuhu...

!Nt4N said...

selamat hari raya nana

kalo ko sedih nnt bb ko pun muram je kat dlm tu..be happy always k :)

aku mmg minum bidadari ngan pati ikan haruan je time pantang..xde la perit nak paksa telan jamu2 or akar kayu tu..insyaallah berkesan sbb aku ok je ngan 2 benda tu..ko try sebotol dulu tgk cane then kalo ok ko teruskan minum smpai bila2..elok utk kurangkan 'kulit tembikai' kat perut tu..hahahhaha..selamat mencuba!!

!Nt4N said...

pd aku ok je..kurang la nmpk kulit yg buruk tu tp makan masa sket..smpai skrg pun ada lg..normal la tukan..mana bole ilang 100%..btw, congrats eh da pregnant..

wei ko xde ym ke?malas aku nak balas2 komen kat blog ni..huhu..add aku kat ym ye "nnurintan@yahoo.com"

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...