Tuesday, October 7, 2008

Hari Raya 2008

raya tahun ni mmg betul2 wat hati ku syahdu dan sebak...ntah la, mgkn sebab ni dah kali kedua aku xdpt beraya bersama suami tercinta :(...
malam raya tu, berbuka puasa dengan nasi tomato...sbb hr tu ada skali aku request ngan mak nak mkn nasi tomato...ntah la, tetiba jek tekak ni nak mkn....tapi beberapa hr sebelum tu, aku ada ke rumah mertua sbb nak amik kereta abang bwk balik ke batu pahat....sementara abang ngan jojo ada kat rumah, so, aku mintak tolongla dgn diorg amikkan kereta abang tu....mak mertua aku tanya sama ada aku nak mkn ketupat x pg raya tu? aku ckp, xsempat kot sbb biasa raya pertama, sume raya umah sedara mara, xde sape yg nak bwk kan aku ke rumah mertua tu...mak mertuaku kata, xpela....tp kalo leh dia suh aku mkn gak ketupat masa raya nnt...xkisahla tempah ke, wat sendiri ke...jnji aku kena rasa...
so, mlm raya tu, jiranku ada dtg anto ngunjung ketupat...mak pun suh la aku rasa ketupat...memula aku mcm mls nak mkn, ye la, xde selera sbnrnye ms tu...mkn nasi tomato pun xde feel ms tu....nak xnak, mkn je la sbb teringatkan pesanan mak mertua ku....ntah mcmne, bru aku nak suap ketupat tu ke mulut ku, tetiba jek dengar takbir....aduhhh...memula tu nak kontrol gak...kat meja mkn tu bkn aku sorg, ada lg adik bradik lain....tahan nye tahan, last2 xdpt thn gak...air matu ku gugur juga mengenangkan abang di perantauan...aaahhh!!! sedihnye ms tu...tgk ketupat tu, teringat sgt2 kat abang yg suka mkn ketupat cicah ngan kari...suap 2, 3 sudu...pastu aku terus jek masuk bilik...xmampu la nak abiskan....masuk2 je bilik, nangis la sepuas2nye...lepaskan rindu....tgh nangis2 tu, tiba2 lak dpt msg dr abang...tambah2 la aku nangis....sedihnye kali ni...xmcm raya sblmni...aku masih leh kontrol emosi ni....tp kali nie, mgkn sbb pembawakan...tu yg emo terlebih2...
harap2, tahun depan, dptla kami beraya bersama...doa2kan lah kami dapat sambut bersama2 ye...Aminnn....

1 comment:

Zuri@ni said...

Isk...isk...isk...sedihnya...sabar ye nana...Insya Allah, next year dapat raya sesama :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...