Tuesday, November 24, 2009

kesibukan melanda...

demam dah baik tp batuk masih ada lg nie...suara pun kejap2 ada ala2 rock gitu....hmmm bila la nak sembuh betul2 nie...kepala pun kdg2 weng jap....ntah apa psl xtau la.... adam pun jap idung berair...jap suara rock gak....jgn la dia demam skali....pengsan la aku dibuatnye nnt..

disebabkan demam hmpir seminggu, keje2 umah pun byk terbengkalai...dgn baju xberlipat, lantai xbersapu, xbermop....huhuhu...ngan sibuk nak berjalan ke KK lg...hahaha...itula NANAZACK... skt2 pun leh mejengkit lg....

smlm, mula kan keje2 umah mcm biasa....membasuh, menyapu, mengemop, mengemas, melipat, memasak....hahaha..pening kepala den... mcm biasala, kalo aku duk tgh memasak, ada mesti sama ada tido @ aku masukkan dia dlm walker... ntah mcmne la smlm dia leh silap langkah.. ( aku ke adam yg silap langkah??? huhh!!!! ) duk aku tgh sibuk bsuh pinggan, tetiba je aku dgr dia menangis...tp kali ni tangisan dia lain mcm ckit... hati aku xsdp, aku cpt2 ke depan nak tgk dia... skali, ADAMMMMMM!!!!! (terkeluar gak la suara jantan aku nie ).... Ya Allah... mcmne la leh jd mcmtu... ngan walker yg dia naik tu leh terbalik ada kat atas, muka plak tersembam ke lantai...ngan kaki tersepit...ishh, xtau la mcmne nak citer....berderau darah aku ms tu...rasa darah dr bwh naik ke atas muka....

aku pun cpt2 la agkt dia....cek2 dia jap, mcm xde apa2....tp pp kanan dia merah padam la....so, aku agak, mgkn xkena la kepala dia....muka jatuh dulu la rsnye....pastu nenen kan dia terus... terbantut aku nk masak ptg tu.....

bila pikir2 smula, ni anak bru sorg, dah terbalik sana sini....mcmne la kalo ada anak 3-4 org...huhuhu poning kepala aku...ishhhh apa aku pikir nie?????????????

dah la..ni layan je la gambo budak xgheti duk diam nie...

suka sgt duk bwh meja tu, risau tau mama ngan papa...

gaya memandu...jgn pandang tepi nak oiiii...

sekadar mencuba saje....nak beli???? waaaaaaa!!!!!! botak la kepala papa dia...hehehe


posisi yg sama cuma background je lain2....


8 comments:

iu rf said...

alhamdulillah.. x ape2 jatuh.. adam kuaattt..!!

nt anak 3 ..4.. 5.. & seterusnya xde masalah sbb da biase...hihihi

nanazack said...

>>iu..
tu la, nsb baik xde apa2...memula2 je nangis bagai nak rak...pas dpt nenen je, terus tersengih2...hehehe

$ue @nim said...

camni la kalu demam.. mesti byk keje terbengkalai... adam lak, napa la xleh nk dok diam.. tlg mama kemas umah ke... ape ke.. kan bgs tuh.. :D.. adam....adam... hehehe.. aku pn pahni mesti jadi cam ko gak nana.. :D

Kelkatu Biru said...

1.Alhamdulillah, adam x paper...anak aku yang sulong pun dulu pernah gak terbalik (dlm walker)...sibuk sgt nak keluar...skalik terbalik depan pintu sbb lantai dalam rumah tinggi sket dari yang kat luar rumah...meraung gak la...

putri bongsu aku tak pernah jatuh walker...sebabnya, dia tak suka naik walker, dia lg suka jalan meniti sofa & dinding...sabo jer la...

2. anak aku dua orang ni pun suka main pondok - pondok bawah meja. Entah kenapa tah depa duk rasa cam tempat tu spesel..heheeeee...

nanazack said...

>>sue..
ko tgk2 gak si asyraf tu...mesti dia tgh lasak ngan keta baru dia tu kan :D

>>isyah..
adam ni suka main slide je bila naik walker..tu yg kdg2 aku risau gak...last2 tertonggeng gak akhirnye...hehehe

aku sbnrnye xbpe suka dia main bwh meja sbb famili aku pnh ada tragedi bwh meja nie...air pns tumpah ms anak sdara aku duk bwh meja, abis melecur muka n bdn dia...tu yg aku duk seriau bila adam duk bwh meja...huhu

Zuri@ni said...

Aiseh, kali nie tak dapat jadik tukang komen yg first aaa...hehehe...tertinggal ketapi nie..ehehe...aku baru plan nak belikan walker kat Naurah pas balik raya aji nie...umah sempit, ntah camana la naurah nak berkayuh bila dah pandai kayuh nanti...buat masa nie, nak letakkan je dia dlm walker tu, nak beli yg ada tempat alas kaki tu...nanti bila dia dah pandai kayuh, aku nak humban je la semer perabot kat stor, kah kah kah...kalu duk umah kat Marang, jangankan nak berkayuh, Naurah nak main kejar2 ngan walker tu pun buleh sbb umah kat kg besar...kt kangar umah sewa, paham2 la...

nanazack said...

>>zue...
ooo..g cuti2 malaysia ek...hehehe

naurah dah nak naik walker ke? awalnye??? kena sendal bantal la mcmtu nnt kan?

Zuri@ni said...

Aku nak beli walker tu sbb skang nie kan tgh Y.E.S, so, alang2 tgh less sana sini nie, rasa nak beli terus la. Pastu, ari tu aku ada tgk anak org tu sebaya Naurah, dia letak anak dia dlm walker yg ada alas kaki tu, elok2 aje, so, nak try la letak si Naurah nie, kalu ok, ok la, kalu tak leh lagi, simpan dulu. Kalu dah nak kena sendal bantal tu, aku tak kan letak lg la si kecik nie...kesian pulak, karang lenguh pulak pinggang dia, hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...