Sunday, March 7, 2010

PANIK!!!

seperti biasa mlm minggu kami akan keluar berjalan2...biasanye mlm minggu just g 1Borneo jek... tp mlmtd abg ajak g KK..g jln2 kat pasat filipin...sbb org kata kat situ mlm2 pun ada org jual ikan basah gak....

bila dh smpi, rupanye kat situ kalo waktu mlm, byk plak gerai2 mkn...mcm2 gerai ada....nak mkn seafood pun ada kalo nak...mesti lg murah agaknye sbb gerai je kan...tp kami xniat nak mkn pun kat situ....lg pun perut xlapo lg, n just nk g tgk ikan basah jek....

jalan punye jalan, jumpa la kwsn yg jual ikan tu....tp ntah la, sumenye xmenarik perhatian aku...murah mmg la murah sgt... yg pasti, peniaga2 kat situ adalah org yg sama jual kat pasar yg awal pg tu...so, pd aku, sama jek...aku ajak abg blah dr situ... sbnrnye abg nk beli sotong sbb dah ternmpk sotong buncit2...mesti byk telur (faveret abg tu)....tp bila abg nk pilih sndiri, org tu xbg, dia nak sauk aje...tu yg cancel....sbb sblmni, kteorg beli ikan, kebanyakan perut ikan nye hancur... aku dpt tau, kat sabah ni aktiviti mengebom ikan masih berleluasa...tu yg aku skang dah xbeli yg kat bhgn pasar murah2...skt ati woooo!!!

kami teruskan perjalanan...tgk buah2an...nmpk mcm menarik, tp xbeli gak...last2 abang ajak blk...tp nak blk tu kena merentasi gerai2 mkn tu dulu...gerainye rapat2, n sesak ngan pelanggan kalo korang nak tau....

benda ni terjadi dlm sekelip mata je, aku nk citer keadaan sbnr pun xtau sbb msg2 cuba selamatkan diri sndiri.... ms kami lalu 1 gerai tu, tetiba tong gas gerai tu wat hal ( aku xpasti la gas bocor atau salur gas tu terlepas ke) tp yg pasti aku terdengar org menjerit GAS!!! API!!! mmg aku prasan ada api menjulang sblh aku...pipi kanan aku pun terasa panas jek...abg ngan adam jalan depan aku...bila org2 situ dah terjerit2 API!!!! bertempiaran la org lari selamatkan diri...yg tgh memasaknye pun lari, yg tgh mkn pun lari!!!!!... aku pun mmg lari sekuat ati... abg lari bersama adam (adam dlm stroller tau)...dlm kepala aku dah terpikir kalo2 gas tu meletup n merebak ke gerai2 lain....uwaaaa...serius tau ms tu aku panik giler...mmg aku lari xcukup tanah... ada bunyi letupan, tp xsekuat mana....

pastu aku prasan abg toleh sana sini..mesti tercari2 aku...aku apa lg, jerit la panggil ABANG!!!! aku ajak abg blah dr situ, sbb laluan kami dah berpecah...huhuhu rs nak nangis pun ada gak ms tu...takut weiiii!!!! ms ni aku rs keadaan kedai tu dah terkawal kot...aku mmg dh xde toleh2 blkg lg....pas dpt je kuar dr kwsn tu, aku ajak abg duduk jap sbb aku dah putus nafas nie ( maklumla org semput, kalo over panik mmg akan sesak nafas)....abg suh rilex jap smentara dia g belikan air.....

bila sume nye dah ok, kami smbg berjalan smula....aku ckp ngan abg, tobat xmau g situ lg...uwaaaa!!!! mmg pengalam yg mengerikan.... :( :( :(

p/s : takziah wat Qat n Farhan sekeluarga atas kehilangan bapa mereka...

2 comments:

Nina and Zara's Mum said...

nana... sungguh pun aku org sabah.. aku tak penah p situ. hehehe...

tempat tu mmg aku takut kot.. sbb takut pick pocket... kt sana femes jenayah tu... anyway.... derang nak tunjuk skill masak macam wok with yen kot... tp.. api terlebih...

nanazack said...

>>effa..
1st time aku smpi situ la effa..biasa g waktu siang je, tu pun yg tmpt2 jual ikan masin n jual souvenir tu.. belah mlm mmg xpnh sampai lg...rupanye keadaan waktu mlm mcmtu ye...

kwn2 kat opis tu la yg bgtau, mlm2 org jual ikan murah kat ctu...skali bila tgk, org yg sama la..tu yg aku cancel xmau beli sbb takut keciwa lg...huhuhu...tp tobat wooo xmau g lg tmpt tu...huhuhu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...