Friday, March 26, 2010

PENAT!!!!!

semalam seharian aku xduduk kat umah... pg2 lg dlm kul 8 aku dh kuar g hospital kat base sbb bwk adam g cek up...bln ni just timbang berat je...adam dah 9.8kg... adehhh patutla mama dukung awak pun dah nak melayang tau.... pas abis cek up, abg ajak g stor plak sbb nk tgk perabot apa yg ada sbb kami nk sewa ckit utk masuk umah sewa baru nie...tp smlm kena tggu kejap la sbb diorg tgh gulung karpet merah yg digunakan ms sultan dtg hr tu...wahhh!! igtkan sng je nk gulung, rupa2nye payah gak ek nk gulung karpet merah tu....huhuhu..

pas dah select mana perabot yg nk, aku tggu dlm keta plak sbb abg g ukur sbb nak wat uniform baru plak...uwaaa!! lama gak kena menunggu..seb baik la ada aircond yg menemani ku...huhu... ada la nk dkt stgh jam menunggu.... pas setel ukur, kami bertiga gerak nk ke KK plak sbb nk setelkan hal2 pertukaran alamat + byr bil2 skali...tp sblm tu, otw nk ke KK, singgah jap kedai perabot Nuri sbb nk survey ada jual bb gate ke x...huh!! xde gak....adoiiii...maknanye kena amik yg kat giant gak la, sbb yg tu je la harganye murah ckit n nmpk kukuh...kalo g kedai2 bb, sume nye rm200++...mak aiii, mahal wooo!!! dah la nk beli 2 biji sbb nk psg kat tangga atas n bwh.. adam ni plak mmg jakun ngan tangga....

haa!!! kebetulan ms otw ke KK, dpt sms dr Onie plak..dia dah admit sbb dh bukak 3cm...ishhh gerun plak aku...tetiba je kenangan setahun yg lepas berlegar2 kat kepala aku... labour room + contraction + internal ctg + alat nk kuar kan air kencing tu... aaarrggghhh!!! tidak.!!! takutnye aku....tp apa pun aku ttp doakan Onie semoga dia n bb slmt..

alang2 dah ke KK, kami singgah ke Sunny jap sbb nk beli pampers adam...emporium ni kecik je tp brg2 dia mmg ada murah ckit...ni bru kali kedua kami g sini sbb jauh sgt dr tmpt kami... pastu kami isi perut plak sbb dah kelaparan la....huhuhu...setel je, terus g bank2 sbb nk tukar segala alamat....pastu igt nk g celcom, skali xde parking la plak, kami terus ke astro...dah la sume tmpt yg dituju kena amik no giliran....letih nye nak menunggu....bknnye xleh call, tp lg puas hati g centre terus n tukar alamat sbb sblmni kami call je utk pertukaran alamat, tp hampeh je...bil xsmpi2 gak. bila komplen bil xsmpi, rupanye masih alamat lama lg...mana la kami xhangennnn!!! tu yg g centre terus je.....

smpi umah dlm kul 5 ptg...tgk citer Siong jap...pas abis, mandikan adam n siap2kan dia sbb dia btul2 dah kelepakkan....pastu aku plak nk mandi...bru je nak mandi, abg bgtau yg Onie dh selamat bersalin kul 4.15... Alhamdulillah....sumenye dah selamat.....xsempat nak kabo kat effa, effa dh kol dulu...hehehe... tp aku plan nk melawat dia kat umah je sbb memandangkan onie pun masih lemah lg n kami plak tgh kecoh2 nk kemas umah....

mlm nye plak, pas isyak...aku terus ZZZzzzzzzz.....letih sgt2...letih duduk dlm kereta lama sgt lg teruk dr letih wat keje kat umah...huhuhu.....

*** ptg ni nk g amik kunci umah plak ngan tuan umah baru

*** sabtu nak g bersih2kan umah dulu

*** ahad nk angkut segala brg2 plak

*** so aku update selagi sempat je la nie...pasni xtau lg bila leh online smula...ni sume bergantung pd pihak TELEKOM...huhuhu....

bubyee.........


2 comments:

Effah Mahat said...

hahaha... betul punya update!

ada homewelcoming ke? hahaha...
selamat berumah baru... :)

Unknown said...

>>effa..
mmg kena update details nye..takut ada yg igt kami mkn2 angin plak kat KK tu...huhuhu...nak jengjalan kat CP n kk times square pun xsempat sbb kena blk sblm office hour...xsgp nk mengharungi jem... :(

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...