Thursday, October 7, 2010

donut lagi...

petang2 ni ujan la plak...walaupun hujan turun dgn sempoi2 bye, aku ttp rasa bahang...huhuhu...nape la ngan badan aku ni...asyik panas je....adam pun rasa yg sama gak kot sbb leher dia abis meruam.....

hujan2 mcmni, aku pun apa lg, mulakan la projek menguli...hehehe...uli apa??? uli tepung laaaa..... wat donut je....semenjak dh terror wat donut, ihsan resipi dr kawan skolah aku, RIN, aku pun asyik wat donut je la.... muka pun dah bulat mcm donut...hahaha...nak wat mcmne, dh suka mkn kan... buat je la....adam pun suka mkn...

tp kali ni aku wat kelainan ckit, aku ltk cheese kat dlmnye...ni pun dpt idea dr blog senior ms skolah dulu2.... shedapppp...lemak2 gitu donut aku...hahaha...makin bulat la cik abg ku itu nnt....jgn marah ye bang.... ;)....

k, layan je la gambo donut ni ye...gambo isi xde la sbb ms ni dah sjuk so keju nye dh keras smula...nk mkn pns2 takut mulut melecur la plak...hehehe...korang try la...shedappppp!!!!

jom makan!!!!

atas permintaan ida, ni aku paste kan smula la resipi nye ye :)..selamat mencuba...


Rynne Zainal Abidin July 26 at 10:28pm
nana ni resepi donut

bahan a:
3 sudu besar mentega / margerin
2 sudu besar susu tepung
1 1/2 sudu besar gula pasir
1 paket mauripan (kalau brand lain pon bole)
1/2 sudu kecil garam
1 mug air

bahan b:
lebih kurang 500g tepung gandum

cara:
- campurkan semua bahan a dalam 1 bekas
- masukkan bahan b sket2 sampai jadi doh n x lekat kt tgn - uli
lebih kurang 5 minit
- biarkan 15 minit - bila dah naik bole canai dan terap guna acuan
donut
- goreng

6 comments:

Unknown said...

nana : bagi aku resepinya buleh? skrg aku pun makin giler memasak

Unknown said...

>>ida..
ko leh tgk kat sini ek...aku biasa wat ckit je sbb mkn bertiga je kan...

http://nanazack.blogspot.com/2010/07/yeah.html

Unknown said...

nana : link tu x leh masuk le.....

Unknown said...

>>ida...
eh, boleh la...xpe la, nnt aku link kan ek terus...ko klik je nnt...

3uri@ni said...

MenDONUT aje ko skang nie ek na :D

Unknown said...

>>zue...
apa leh wat, kuih ni je la plg sng nk wat...pd aku la...hehe...nk wat karipap, aku mls nk wat intinye... lama2, kami anak branak jd mcm donut la...jgn terkejut tau...hahaha

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...