Friday, November 26, 2010

oh anakku....

adam...hmmm bulan depan genap la dia 2thn...tatkala rakan2 yg sebaya dengan dia, sume nye dah advance, dia bru je nk blaja itu dan ini....xpe, mama xkisah...adam kan muda mudi..hehe...tu la ada best nye anak lahir hjg thn nie....


 ini dia yg suh pki kan....asyik tgk mama je pki, dia pun nak try gak...huhu

pinjam sat topi papa....


ragam dia skang dah mcm2...kalo dulu slalu tido awal, skang plg awal pun 9:30pm (sila jgn bandingkan dgn waktu di smenanjung ye....hehe)..kalo dulu xpandai memberontak, skang dah pandai...xdpt je, cubit mama @ papa...xdpt je, baling barang, xdpt je, wat muka geram...hahaha igt mama nak layan tu sume??? ngan papa leh la....kekekeke (garang gila ok mama nye)

skang dah pandai kedekut brg2 mainan....kalo kwn dtg umah nk pegang mainan dia, mula la dia terjerit2 kat mama dia suh amik brg tu...bila dh dpt, dia sorokkan kat tepi...huhuhu ikut perangai sape la nie....mama xpnh ajar ye....tp kongsi mkn, dia mmg baik hati sbb dia sndiri xsuka mkn....huhu....


 mau BERTUKAR ok.....


 sejuk perut mama...kekeke...tp napela adam suka pki songkok mcmtu ek...dah mcm BUJAL la plak...huhu

pica ni dia bru pas nangis pas 3G ngan papa dia...ye la dh lama xkena tinggal, tetiba bgn tido papa xde rupanye...3G ngan papa, terus je dia emo...kah kah kah...ngalahkan mama dia je...


adam skang mmg amat la choosy....xsume mknn dia nk, kalo nak pun ikut musim....antara makanan ruji dia; nasi goreng, nasi ayam, bihun singapore, bihun sup, biskut belanda, cream o, crispy crunch, biskut crackers, biskut sayur inti coklat munchys...hohoho ni la antara benda yg dia nk mkn...tu pun ikut musim ye....

dan yg terbaru ni dia suka mkn kulit karipap....asalnye aku pun xsangka la dia suka, tp bila dh abis, dia mintak lg la plak...ni pun kebetulan je...sbb hr tu kan aku wat karipap, skali dohnye ada lbh la plak....nk dibuang sayang,...penat aku menguli...penyudahnye, aku uli nipis2 pastu potong kecik2 n goreng...dh mcm kuih gunting plak...maruku pun ye gak...hehe...adam mkn laju je...n smlm aku wat lg, stok mknn utk adam...huhu

ni la kulit karipap tu....adam suka wooo....dr mkn jajan ntah apa2, aku bg ni je la...

8 comments:

$ue @nim said...

hahaha.. anak teruna ko dhbesar rupenye.. dh nk masuk 2thn... dh macam2 ragam.. anak aku skang ni x reti nk memberontak lagi... cuma manja yg teramat ssgt.. kadang2 rase cam nk lempang je dua tiga das... hehehe...

perangai kedekut mainan, dh nmpk dh.. pantang org pegang mainan dia mesti dia gi amik.. kalu ade budak2 dtg umah aku, kena tunggu dia bg dl la mainan.. kalu x, kompem dia gi rampas.. sabar je la...

lain2 pe'el, x brape nk nmpk lagi.. tunggu umur2 cam adam kot br nmpk..

Unknown said...

>>sue..
anak ko dh pandai ckp? anak aku sukses ckp german+perancis...kekeke.. pantang nmpk hp, mula la dia berangan ckp sorg2...xde hp, pin bowling pun jd la...hahaha...

tggu la si aysraf tu pandai memberontak, bkn takat 2,3 das je ko nak bg, berdas2 la rasanye kalo wat pe'el kat luar.... :D

$ue @nim said...

adam tu sbb papa dia sll gi sane kot. tu yg bahse tu je dia tau ckp.. ekekeke.. asyraaf ni sama gak... kadang2 je aku paham ape yg dia ckp.. pgl ibu pn jadi abu.. ekeke.. rasenye kalu asyraaf ni berborak ngan adam, mesti diorang paham kan.. :D

uit, asyraaf anak askar hokey.. bukan pemberontak.. hehehe.. aku x nk la dia jadi pemberontak.. kalu jadi jugek, kompem berdas2 la kena ngan aku or hasben aku.. ekeke.. anak askar mane bule jadi pemberontak... ckp kat adam sama k.. hehehe

$ue @nim said...

adam tu sbb papa dia sll gi sane kot. tu yg bahse tu je dia tau ckp.. ekekeke.. asyraaf ni sama gak... kadang2 je aku paham ape yg dia ckp.. pgl ibu pn jadi abu.. ekeke.. rasenye kalu asyraaf ni berborak ngan adam, mesti diorang paham kan.. :D

uit, asyraaf anak askar hokey.. bukan pemberontak.. hehehe.. aku x nk la dia jadi pemberontak.. kalu jadi jugek, kompem berdas2 la kena ngan aku or hasben aku.. ekeke.. anak askar mane bule jadi pemberontak... ckp kat adam sama k.. hehehe

3uri@ni said...

Adam pun suka ultraman eh :D sama la cam Muiz, sepupu Naurah, dah mcm jelmaan ultraman dah anak sedara aku tu, siap dia cakap nama dia 'ameng' (ultraman)...dia cakap pelat2 lagi...tiap kali dia bukak langkah ultraman, mmg kakak aku suh wat lari Naurah, kekeke banyak kali jg la Naurah kena penangan Muiz nie, ye la, sorang girl, sorang boy, main x sama la kan :)

3uri@ni said...

Adam, mana aci pakai inner! Naurah pun x pakai tau, kekekeke

Effah Mahat said...

comelnya adam.. dah lama tak nampak adam. mmg derang sekrang nak tunjuk hero ni nana.. sama lah dengan sorang kt umh ni. Alia pun tak berapa bcakap lagi...

Unknown said...

>>zue..
dah nama nye boy, mestila lasak... adam ni wlupun air muka nye lembut, tp leh tahan gak lasaknye... skali kena cubit, mmg akan ingat la bila2...hehe..

naurah g la mintak ibu inner 1...asyik pki topi snow je...kekekeke..

>>effa...
tu la, lama gak xjumpa lian ngan nana..smenjak husben dah tukar ni, rindunye kwn2 kat MAKS tu...huhuhu

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...