Tuesday, February 22, 2011

22hb feb 2011

alhamdulillah...hr ni 22hb, maka genapla 22 hari aku duk umah nie... n adam pun genap 2tahun 2bulan.... adam? alhamdulillah, skang dia dh xbf lg...mula2 tu mmg mencabar n menduga kesabaran ku ini...dengan kesihatan aku yg xmenentu..jap ok, jap xok, akhirnye adam dpt gak cerai susu ngan aku...

mcmne aku wat? akceli, aku just pujuk je, aku duk bgtau dia yg mama xsihat...pnh la ada 1mlm tu, aku ngan abg duk pujuk2 dia suh minum susu dlm cawan dia tu...dia meraung2 mcm kena dera je...penyudahnye aku dh xde jalan, aku g dapur sapu aku nye tu ngan asam jawa....korang tau apa jadi???? dia hisap mcm biasa je.... aku ngan abg melopong sbb terkejut...hahahaha...punye la dia haus sgt agaknye....bila dh kenyang, mula la dia terasa lain kat mulutnye... nangis lagi.....mau pecah kepala aku ms tu...abg pujuk g basuh mulut dia sbb penuh ngan asam jawa kat mulut dia tu...hehehe....pastu masuk buai, terus tido smpi pg.....

tu je la skali dia mintak, lepas tu kalo dia bgn mlm je dia ajak g dapur wat susu...minum abis secawan, ajak masuk bilik smula, pastu tido....smpi la skangni... kdg2 dia lgsg xbgn mlm pun mintak susu....kira ok la tu kan... cuma skangni aku nak latih dia tido asing dari aku...pelan2 la....

umah skangni, alhamdulillah....wlupun slalu kena tggl ngan abg, tp dh xde risau2 lg dh...ye la, dh duk dlm ni kan...kira selamat je la...xmcm dulu, asyik rasa lain mcm je kalo abg kuar mlm...huhuhu...kemas??? huhuhu xsiap ngemas lg pun...skangni mmg xde nafsu nak kemas brg lg...tingkat atas ni pun masih xterusik lg...kami masih berkampung kat bwh ni je la....pakaian pun masih duk dlm beg lg....pinggan mangkuk pun just kuarkan ngam2 je skangni....ntah la, skang ni mmg xlalu lgsg....lg pun tingkat atas tu abg lum psg safety gate lg sbb tangganye ada lain mcm ckit...tu yg masih tertangguh lg....aku mmg xcaya nak ajak adam sama2 duk atas....dia kalo takat naik tangga ok lg, tp turun tangga, mmg aku xcaya lg.....

gambo? nnt ye...aku xhengat la mana aku ltk aku nye bluetooth....brg byk lg dlm kotak...lately ni mmg pelupa la... pd hal aku yg kemas ms nak pindah dulu, penyudahnye aku yg lupa mana aku ltk...huhuhu...gambo byk dlm hp...hp cap ayam je, xde kabel2...kekekeke....

ok la, nnt smbg lg ye....ni entry saje lepas rindu je kat blog nie....mcm nak wat make over plak...tp tu la, kalo ada ms ye....hehehe... daaaaa (^_^)....

6 comments:

3uri@ni said...

Adam mmg tak minum bottle eh? Naurah minum bottle sket2 je, kadang2 je dia minum habis. Biasanya mmg tak moh langsung la. Kalau pakai tumbler, lebih sket la dia minum. Skang aku tukar susu lagi, bg dia nespray yg perisa madu pulak.

Kemas slow2 eh (^__^)

Unknown said...

>>zue..
adam mmg xbottle lgsg...sejak umur dia 2bulan lg, smpi la skangnie...tp skangni dia kdg2 nak gak minum dlm training cup dia tu...tp tu la, aku duk tgh cari training cup yg xde lubang kecik tu la, sbb kalo ada, bila minum ms baring mesti tumpah.... yg ada skangni pun aku beli dh lama giler, ms umur dia ntah bpe bulan aku xingat...ingat nak ganti baru, tp xjumpa yg sesuai lg...hr tu beli cap fiffy, tp ada lubang angin gak, dia xmau pki cwn tu...huhuhu... adam kan cerewet orgnye (-_-).....

adam xmau mkn, so susu dia aku campur milo ngan bijirin halus dumex tu...huhuhu...susu madu dia xmau, nak asli gak...

$ue @nim said...

anak2 korang ni sume jenis yg diet2 ek.. ikut mak dia la tuh.. heehe... anak aku, aku x de la risau mana kalu x nk susu sgt.. sbb dia kuat makan.. cuma aku still bg susu la.. takut kang x de sumber kalsium la plak.. kalu dia x bgn mintak susu malam2 pn x heran sgt la...

korang pujuk2 la anak korang makan.. kan korang rajin main masak2 nih.. :D..

Unknown said...

>>sue..
org kalo tgk anak aku ni mcm maknye xbg mkn je tau...ye la, mak ngan bapaknye sihat2 belaka, anak kurus je...huhuhu...aku dh mati akal gak ni xtau nk bg mkn apa...selera dia skangni cpt sgt berubah....huhuhu

$ue @nim said...

anak aku pn, kalu gi umah sesapa cam mak bapak x bg makan... bukan kata anak aku ni kurus.. tapi apa yg org hidang, dua mkn cam org x penah mkn... padahal br je lps mkn... malu mak bapak dia...

dinie said...

mcm adam dh serik je nk bf kan nana, myb tingat mulut xbest, masham..hihihihihi.. tu yg ajak g minum je tu =)

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...