Thursday, April 28, 2011

sardin vs lemak petola

hr ni pg2 lagi dh bgtau kat abg mcm teringin nk mkn petola masak lemak...ntah la, tekak ni tetiba je leh nk mkn lauk tu....pd hal aku ni jenis jarang mkn petola...oleh kerana nk memuaskan nafsu keinginan ku itu, aku sanggup g pasar berdua ngan adam...hehehe pasar kat dlm ni je la..bkn nye kat kk nun sana....tp siyes aku ckp, aku xpnh g pasar sorg2, biasanye mesti suh abg teman...hehehe ngada2 kan...

pusing2 kat pasar, xprasan plak ada petola...tp nmpk sawi yg btg putih tu...hmmm ni msk lemak pun sdp gak...pastu nmpk terung...wahhh ni kalo wat pajeri lg sdp nie...tp sygnye terung nye xbpe nk menarik perhatian ku....belek2 lg skali bru la prasan ada petola..kurus2 je...xpela, jnji lepas rs teringin ni....pilih2, terus je blk...adam dh start pau kopok plak..kena blk cpt ni kalo x nnt dia pau air plak...

blk umah, stat memasak ler...kentang kentung kentang kentung.....siap!!! masak lemak petola ngan sambal sardin je....mggu ni kan x g pasar lg sbb blk dr labuan hr tu dh ahad mlm, tu yg mggu ni rotate sardin telur je la ye...hehehehe...layannnnn....



air batu lupa nk beli...skang ni asyik nk minum air sejuk je...nk wat ais xsempatnye, so wat air sejuk je dulu...panas weiiiii....

2 comments:

3uri@ni said...

Aku pun x pernah gi pasar sorang, na, hehehe...kat taman umah aku ni, hari2 ada motorsikal lalu jual ikan ngan sayur, tapi aku x pernah kuar beli. Nak beli lauk2, mesti gi pasar sama2, dari zaman ber2 sampai la ber3 ni, kekeke

Ari ni aku masak telur masak kicap, udang goreng kunyit ngan bayam masak air je.

Unknown said...

>>zue...
kannnn (^_^)....aku pun dulu ms duk manjung, ada lori kecik hr2 lalu jual ikan...tp sekali pun xpnh aku beli...pnh skali tu jiran aku tegur, aku xmsk ke? hahahaha...mmg xmsk pun.. duk berdua je ms tu, sumenye tapau..ngeh ngeh ngeh....

sdpnye telur masak kicap...nyum nyum..hr tu bru buat..lwn ngan sambal belacan...berganda2 sdpnye...hehehe...

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...