Thursday, May 26, 2011

mode berkecamuk...

smlm mood aku mmg xleh nak describe....kejap rs happy kejap rs nak nangis (mmg dah nangis pun -_-)... ntah la..perubahan hormon kot....tp pantang org keliling wat silap sikit je mula la aku nak menyinga, nak menaga....

adam plak skangni kalo hjg bln je mmg dia wat hal....mgkn perubahan bulan....aku bersabar je melayan kehendak dia, tp kdg2 mmg dia gak wat aku jd kurang sabar....argghhh!!! xguna nak nyesal.....

smlm g 1B jap....adam n papa dia g parkson cri hadiah utk bos...manakala aku plak jln sorg2 ke tmpt lain...konon nak singgah ATM machine kat sblh giant tu jap nak cek 'gaji' dh masuk blum (sbb pas g 1B nak g shopping brooch yg akak ipar aku pesan n nak belikan hadiah utk nini plak)....mcm biasa la, kan kat shopping complex skangni mcm2 promoter ada yg berlegar2 kat ruang jln tu...kalo dulu2, byk promoter pasal kad kredit tp skang promoter dapur gas elektronik...pastu mula la konon2 nak bg free gift...kalo korang brani, amik la pastu dia paksa dgr diorg nye ceramah smpi berejam2....aku xpnh kena lg tp abg pnh kena dulu gara2 igtkan dptla free saje2 botol air AOWA tu....

smlm, otw aku nak ke ATM machine tu, ada la si minah ni tegur aku dgn cara baik....aku pun tolak la dgn cara baik pd mulanye walaupun muka aku ms tu masam mencuka....tp dia pujuk aku lg, terus terang aku aku xmau, n say thanks pd minah tu...pastu alih2 plak si mamat ni plak nak try test power dia plak agaknye...dh terang lg bersuluh dia nampak aku tolak pelawaan minah tu, boleh plak si mamat ni kejar aku suh aku amik free gift tu...hati aku dh la tgh mendidih, aku pusing je, terus aku sound "saya xnak! awak xfaham bahasa ke?!" amik ko, terus je mamat tu blah....geram gila ok...mslhnye dia dh nmpk aku tolak awal2 ngan minah tu, boleh plak dia nk kejar aku lg.....sape xgeram??? sbbtu kami skang dh mls nk shopping brg2 dapur kat giant 1B ni sbb nak kena mengharungi promoter2 nie...

kdg2 aku terpikir, cara diorg ni kdg2 wat standard pekerjaan diorg ni jd 'low cl**s'...korang mgkn faham maksud aku...pd aku, keje ni la plg susah nak meyakinkan customer...once diorg dpt yakinkan customer n beli brg mereka, mmg aku tabik spring la....tp cara diorg approach tu pd aku leh jatuhkan standard....xde ke cara lain selain nak memaksa org suh amik brg2 tu? promotion dept kena sit down smula n bncg blk la kaedah lain sbb cara skangni cuma menyusahkan customer yg dtg nak shopping kat situ je....

hah!! korang tgk la, smpi keje org plak aku nak komen, mmg mode berkecamuk skangni...beg xkemas2 lg... bosan btul la nak kemas beg...kalo naik keta kan sng, leh sumbat je sumenye last mnit :( ...wahai mood baik+rajin cpt la dtg, aku seru nie....huhuhu

11 comments:

3uri@ni said...

Mmg menyakitkan hati promoter2 mcm ni. Mcm ari tu, kami ber3 gi book fair. Tp nama aje book fair, tp booth yg banyak jenis yg nak ajar budak kecik2 lagi dah pandai baca tu (entah apa ke namanya aku tak kuasa nak amik tau). Ala, yg ala2 masa kita kt Kuantan dulu tu, yg nak suh pandai cakap English tu. Konon style dia MAGIC la. KEPALA HOTAK KO MAGIC. BAB BELAJAR MANA ADA MAGIC. KALU DAH MALAS, TAKDERNYA MAGIC, NAK KENA RAJIN JUGAK. Jadi, bila diorang dah TERLALU RAMAI, payah nak elak. Hilang mood nak gi belek2 buku, dah jadi sakit hati sbb kena MENGHARUNGI MANUSIA2 ni. Sibuk la cakap, anak besar anak aku ni la elok ajar membaca, ajar cakap bahasa tu, ajar ckp bhs ni, bosan siot. Last2 laki aku cakap, 'takpelah, saya tak minat. Anak saya belajar style konvensional'. PAstu, mulalah nak wat muka bengang ngan kitorang. Bengang sgt la tu kononnya. Mcm la aku ni kemaruk sgt nak kejar anak aku suh pandai mcm2. Dia kecik lagi. Biarlah dia enjoy dulu.

Yg jual dapur letrik ni satu hal jugak. Duk panggil kita mcm tak reti penat. Yg jual water filter seme2 tu pun sama. Betul ko ckp, diorang dah SILAP cara handle keje diorang tu. Tu bukan promote, tapi buat org rasa MENYAMPAH.

***Balik kg bila? Aku Insya Allah next week. Malasnya nak kemas...

Unknown said...

>>zue..
aku blk sabtu ni 28hb-6hb...so mendap la utk 10 hr ni ye :)...xgerak2 lg ni nak mengemas...pd hal bru beli beg baju ni tp xde aura lg...hahaha beg lama dh patah, yg 1 lg pun retak menanti belah...tu la nsb naik kpl terbang nie...nk beli yg jenis plastik tu mhl bebenor smpi beratus2 la plak harga nye....baik beli baju, bkn beg baju...hehehe

3uri@ni said...

Aku pulak start tinggalkan bumi Kangar ni (Ececeh) dari 5-ntah baper puluh ari bulan ntah. Dekat sebulan wei, hehehehe balik kg, work + vacay, merayau2 jalan, hehe

Unknown said...

>>zue...
wah...best2...sebulan tu....kan best kalo leh blk kg sebulan...ishhh mimpi je la..huhhu

3uri@ni said...

Balik kg tak aaa lama sgt, campur gi sana gi sini, tu yg nak dekat sebulan gak tuh

~Huang Yo Shi~ said...

Aku tak suka gak kalo promoter hurung aku. Alhamdulillah, dgn berbekalkan dengan muka masam yang semulajadi, aku nampak byk promoter takut nak dekat ngan aku...ha ha ha.

Tp aku lom pernah jumpa lg yg sanggup kejar mcm ko kene... Pd aku, bagus la ko marah die. At least next time, die boleh guna otak die dengan lebih baik...jgn asyik buta dgn duit je.

Tak patut tau paksa pengguna membeli barang yg pengguna tak perlukan...semata2 nak isi tembolok dioerg.

Zaman skrg ni, semua org desperate nak duit...ade sesetengah org keje lebih dr 1 keje semata2 nak cukupkan keperluan hidup... tp utk menekan org lain untuk carik sesuap nasik, tak ke zalim namanya?

Betullah kata org, manusia boleh buta sebab duit...

~Huang Yo Shi~ said...

zue, adakah ini bermakna ko akan menhilang selama sebulan ?...

Unknown said...

>>isyah...
hahaha...lawak la ko..masam semulajadi ek..manis apa ko? (^_^)...

aku pun paham diorg ni mencari rezki, tp agak2 la kan kalo nk cri customer..kalo dh org tu kata xmau, dh la, ni lg mau paksa2...bila dh kena sound, sape yg malu? diorg gak kan? diorg ni mmg dh diajar supaya muka tebal la aku rs...

tu ko blum tgk lg kalo promoter pompuan duk tergedik2 kat customer lelaki suh amik free gift diorg, menyampah aku!!!

Effah Mahat said...

aku kalau lalu situ, memang wat muka "bo" layan... hee...

3uri@ni said...

[i-syah]>> Gitulah kira2nya. Kot2 dpt free wifi kt mana2 & mood nak update blog ada, timbul la kejap kot. Tp biasanya aku bila tak berada di Kangar, mood nak online KE LAUT! hehee

Unknown said...

>>effa..
aku rasa ms tu muka aku dh cukup masam+garang tau...tp diorg masih ada hati nak promote brg kat aku....huhuhu mmg tebal la muka diorg.. :(...

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...