Thursday, June 30, 2011

30 jun 2011

hr ni 30hb jun 2011...kalo ikutkan aku ada 2nd appointment kat Tey Maternity, Muar, kena scan lg....sbb bln lepas kan aku blk kg, aku scan kat kg je....kebetulan masa scan tu, nmpk la sume...muka, gender...hehehe... alhamdulillah, fizikal sume nye cukup doc kata...perkembangan tumbesaran bb pun selaras dgn usia kandungan...aku tanya la, nape perut aku besar sgt? doc tu kata tu normal, xsume org sama keadaan fizikalnye...pandai doc ni amik ati aku...hehehe...

ms scan tu, doc tu ada ckp leher bb aku terbelit ngan tali pusat...cuma 1 belitan je la...tu yg dia nasihatkan suh scan lg sebulan utk pastikan belitan tu dah terbukak atau makin ketat....huhuhu, bb kali ni awal plak terbelit...dulu adam pun terbelit sama tp dh nak hjg2 bln ms tu...anak2 mama ni sume nak ikut jejak langkah mama la, sbb mama pun terbelit leher gak masa lahir dulu (^_^)....cuma bezanye, kalo ikut citer mak aku, dulu mak aku lahirkan aku normal n keluar2 je muka aku dah biru pun sbb terbelitnye pasal kan....yg kes adam plak, doc ms tu pun ckp salah satu sbb bb xmau engaged sbb terbelit (selain jln xmau buka, n xjumpa nadi), tu yg czer...tp kuar2 xbiru pun, putih melepak...huhuu ni yg aku igt la ms tu nurse tu kejut aku suh cium bb sblm dibawa ke mana ntah...aku dah mamai + kesejukan ms tu....

harap2, bb khair yg ni dah terbukak la belitannye...ms menaip ni pun, masih terasa keaktifannye nie... berpusing2 dr td...tgk la mcmne, insyaAllah bila berkesempatan mama ajak papa g scan ye.... papa adam skang tgh bz....pg ptg mlm kena g opis sbb kena pegang 3jwtn skangni wat smentara waktu... so, aku ngan adam duk memerap la kat umah xdpt nak ke mana2...cuma esok je la kami akan ke kudat sbb ada kenduri kahwin...kenduri nye hr ahad, tp esok dh bertolak...hehehe...saje je jln2 makan angin skali...(^_^)...

ni scan sebulan yg lalu....tang hidung, sama la ngan adam (^_^)....

nak enterframe gak, cubaan utk wat 'peace'...

hahahaha...xberjaya gak....

last2 keluar 4jari....boleh la tu... (^_^)...

ni adam selepas 12 jam selamat dilahirkan.....

2 comments:

3uri@ni said...

Waa, nampak clear la muka baby (^__^) dah nama adik beradik kan, muka mesti aa sama, hehe

Adam, tu bukan wat peace, tu mcm nak tgh belajar mengira la auntie tgk
(-__^)

Unknown said...

>>zue..
aku pun lupa nak tanya doc tu bpe dimensi nye...dah teruja tgk ms tu... kalo time adam dulu, doc tu siap tolong kirakan jari tgn n kaki skali...hehehe

dia xpandai nak lipat jarinye tu...puas la aku ajar, tp xgheti2 gak...hehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...