Tuesday, June 28, 2011

7 bulan....

alhamdulillah, mggu depan dh start masuk trimester ke 3...happy pun ada, cuak pun ada gak....kali ni nye pregnant aku xwat sgt preparation...mcm aku bgtau sblmni la, byk pki brg2 adam sblm ni je....barut, bedung, bakul bb, carseat, stroller, besen mandi, baju2, etc.... cuma skangni mcm nak cri katil bb je la...plan asal mcm xmau beli, tp bila tgk keadaan adam yg semakin aktif+lincah ni, aku rs ada baiknye aku beli...sbb aku perhatikan, kdg2 kalo papanye tido, adam dtg terkam terus kat papa nye....isshhh risau gak aku kalo dia wat kat bb mcmtu gak...huhuhu....xkanla nak monitor dia sepanjang masa kan.....

cuma yg aku duk risau kan skangni, bb ni suka duk pusing kat part 'tu' je la....terasa mcm engaged plak...huhuhu...skt wooo.... bila dh kat ctu je, nak wat apa pun xlarat...nk berjalan pun mula la sengal2... haiiiii, jgn la bb kuar awal ye...mama xset mental lg nie...huhuhu...

adam plak dh masuk 2thn setengah....cakap masih bhs german+ perancis skali....kalo kita ajar sebut ABC , 123 lgsg xmau ikut...tp bila tgk kartun mickey mouse, sumenye dia ikut...smpi terjoget2 skali.... geram pun ada gak...tp as parents xleh nak give up kan kalo bab mengajar anak2 nie...kena byk bersabar la... sejak tukar susu skangni, berat adam makin cepat naik plak aku prasan....badannye makin tegap...pd hal mkn still mcm dulu gak....xmau nasi...mkn biasa2 je....siang susu pun xbyk sgt cuma mlm ada la dlm 2@3 botol dia akan mintak....abg pun dah komplen sbb dh xlarat nk dukung adam lg....sbb skangni adam xmau jln sndiri, dia lg byk nak dukung...sian abg, bertahan ye (^_^)....

hjg mggu ni nak g kenduri kahwin kat kudat...sambil2 tu berjalan2 skali la nmpk gayanye....release tensen ok...lately ni mcm2 hal jd kat kami sekeluarga....bersabar je la...tu je yg kami boleh buat....ok, nak masak cendawan kukur ni....jumpa lg.....

2 comments:

3uri@ni said...

Kjp aje kan, dah masuk 3rd trimester (^__^)

Naurah pun ckp tak aaa lancar lagi, ikut suka hati dia aje. Dulu, dia panggil baba, 'BA', tp sejak dia perasan aku panggil 'ABANG', dia tukar panggil 'BAM' pulak =p
Aku pulak, dia panggil 'ABU', hehee ok aaa, jgn panggil PAK ABU dah la, hahaha

Kalu mengira, dia kira sampai EMPAT aje, pastu dia terlebih excited nak sebut empat. Dulu dia sebut empat tu 'WAPEK', skang ok la, dah sebut 'AMPAT'...takpela, pelan2 belajar kan. Yg dia tau hari2 sebut TANTEK (cantik) aje, hehee

Adam minum susu apa plak skang ni?
Aku rasa kan, budak bila dah pandai jalan mmg malas jalan la. Ko tgk aaa naurah ni, memanjang berdukung. Kawan aku ckp anak dia pun gitu dulu.

Unknown said...

>>ZUE...
aku rasa kan adam ni terlampau byk tgk kartun english, tu yg miscommunication tau...hahaha...sbb kalo kartun mickey mouse tu, dia boleh ikut apa mickey tu ckp...sama gak ngan kartun oso...huhuhu...dia boleh hafal dialog wlupun bunyi hjg2 je...huhuhu...

kalo bab kira, dulu dia suka sebut por (4), pai (5) cix (6)...tp skangni dh tukar, nine, tee (3), por (4)...hahaha lantak la... aku belikan lg laptop yg kecik tu (kali ni xde skrin), sbb yg lama tu dah innalillah kan....aku suh dia ikut apa laptop tu ckp, haghammm dia xmau ikut...tp bila di shut down, nnt kuar suara 'bubye' tau, hah!! yg tu dia ikut plak...adehhhh...sabo je la...

kalo ajar nama binatang lg la...dia xmau sebut nama binatang tu tp dia akan wat bunyi sume binatang tu....hehehe..kalo binatang tu xde bunyi, dia akan senyap...kekekeke...

adam minum fernleaf lg sbb fernleaf pun dah bru skang xde sukrosa...same company ngan anmum... dia lg laju tau minum susu ni dr dugro...tp tu la, aku prasan bdn dia cpt naik plak...bju2 sume dh ngam2 je ngan dia....

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...