Wednesday, June 15, 2011

ada hati.....

time nak kena wat BSP jumaat ni la tetiba tekak ni ada hati nak mkn itu ini....huhuhu...ms kat kampung hr tu xmau request la plak, kalo x, leh gak mak masakkan....

tetiba plak terbayang2 asam pedas ikan merah n sambal sotong....kedua2 ni dh mkn ms kat kampung hr tu... mak wat asam pedas ikan parang...nyum2...mmg sedap...aku lbh prefer mkn asam pedas kosong dr ltk daun2 tu...tp kalo ltk sayur jeruk tu ok gak...shedappp (^_^)....sambal sotong pun dah mkn tp bkn kat umah mak aku la, kat tmpt lain...cuma xkena ngan tekak aku style masaknye....terbayang2 sambal sotong isyah yg tgh bergolek2 dlm kuali tu...huhuhu...ni yg nak kena g pasar lg mggu nie....lately ni kami dh jarang beli brg basah kat pasar sbb aku dh xmasak sgt...terus terang aku ckp ye, aku MALAS nak masak skangni....lantak la korang nak kata aku pemalas ke, apa ke, ckp je la....aku xkesah pun...

kalo beli pun tp duk lama dlm freezer pun xelok gak kan sbb akhirnye nnt ke tong sampah sbb dh terlampau lama, tu yg kami decide stop dulu...bila btul2 nak mkn bru g cri...sejak akhir2 ni tumit aku cepat skt.... nak kata sejuk, kaki aku je yg sejuk, bdn still panas gak...smlm la plg kritikal, mgkn sbb dr hr ahad tu asyik masak2 n kena berdiri lama kat dapur kot....mlm td aku dh xlarat nak bgn, smpi kan aku paksa abg kuarkan kerusi urut dr stor....lama xpasang kerusi tu, bila dh skt2 mcmni, kerusi ni la jd penyelamat aku....pd hal mlm td ada kwn abg ajak mkn sama2 kat luar pun aku xlarat...terpaksa tolak cara baik....bkn ngada2 saje nak tolak rezki, tp kesihatan xmemberansangkan la...huhuhu...

2,3 hr ni, kekerapan aku ke toilet sgt tinggi...pantang aku bongkok ckit je, mula la terasa nak buang air kecik...kalo kat luar pun sama....ckit2 ajak abg benti kat petronas...mkn pun xleh silap...kalo tersilap mkn, mula la perut ni meragam n terus cri toilet...huhuhu dah 2x kena mcmni tp still xdpt detect aku alah pd apa kali nie sbb dua2 kali tu aku mkn menu yg berbeza....

hr ni xtau nak watpe...nk wat design, idea lum mari lg...tp igt nk g parkson redeem mangkuk luminarc la...hehehe...setem dh cukup nie, cukup utk 2biji mangkuk...bkn mangkuk hayun ye...hahahaha....dh tgk display nye kelmarin...berkenan gak la, tp kena redeem cpt la nmpk gayanye...kang jd mcm GIANT dulu... punye la lama nak tggu stok dtg, pd hal nak redeem pan yg plg kecik tu je....meh le kwn2, kte redeem sama2...leh tmbh koleksi smentara tgh murah ni... :p...

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...