Thursday, June 16, 2011

windy...

masa aku tgh menaip ni, angin bertiup kencang lg skangni smpi bunyi bersiul2 kat luar tu....pg td pun sama gak, angin kuat sgt2...dah la tggl berdua ngan adam, umah kami plak btul2 sebelah laut je nie...seram gak dibuatnye.. smpi kan abg anta sms suh tgk2 kan umah n adam....takut apa2 jd kan...ye la, kelmarin kan bru je gempa bumi kat sumatera sana kan....seriau gak dibuatnye....

cuaca kat sini mmg mcmni sejak 2,3 hr nie...tp pg td la angin plg kuat aku rs...mcm nak pecah cermin tingkap ni...nnt tgh hr kembali normal...pastu mlm ujan plak smpi ke pg....kalo duduk luar, sure abg dh risau banjir.... sbb nye jln otw ke tmpt keje mmg kwsn banjir...tu dulu la, skangni xpasti la, dh lama xdgr citer pasal banjir2 kat sini..mgkn sistem perparitan nye dh ok kot....

bila time berangin kuat ni, adam la plg xleh nak duduk diam...penakut dia nie...mana x, kalo angin kuat kat sini, pintu umah kami mesti bergegar2nye...tu yg dia xleh nak tenteram sbb dia kan slalu layan kartun kat hall tu....mula la lari mencecet cri aku...hehehe....

haiii, kalo esok cuaca mcm pg td, seram plak nak drive sorg2...pd hal, xdela jauh sgt PPAT tu...xsmpi 3,4 minit pun...tp, bila igt blk angin kuat pg td, seriau plak....tawakal je la esok....

ni view dr bilik mainan adam

5 comments:

Effah Mahat said...

insyallah tak de apa na... tutup je semua tingkap n pintu.. umh aku pun macam tu gak. takut gak aku bkit kt belakang ni...

Aliya said...

hari ni ada gempa kat pupua new guinea kan..dekat juga dgn perairan Sabah kan?

Unknown said...

>>effa..
alhamdulillah, hr ni cuaca baik sgt :)..

>>aliya..
ye ke? patutla smlm berangin satu mcm kat cni smlm....mgkn gak terkesan ckit kot..

$ue @nim said...

umah ko btl2 tepi laut... xde benda nk halang angin smpi umah ko... lai la terasa kuat angin tu kan... umah aku pn penah angin kuat gini(tapi rasenye angin tmpt ko lagi kuat,sbb tepi laut).. smpi cermin tingkap pecah dek angin kuat sgt.. takut x yah ckp la... masuk bilik, dok diam2 dlm bilik jer...

Unknown said...

>>sue..
ha'ah sue, umah aku yg penghujung skali...kalo leh berkelah, mmg syok la tp kemuncup byk sgt...hehehe... kalo la tingkap cermin pecah, xdpt aku nak imagine, mmg aku suh laki aku blk on the spot agaknye....huhuhu

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...