Saturday, June 30, 2012

Durian

Khamis hr tu Abg os ke sipitang.. Blk hari gak tp smpi umah Lps maghrib... Blk2 je Abg bwk blk durian sipitang 2 biji...org bg katanye... Alhamdulillah, rezki hr tu kan... Bila Abg kopekkan, aku ckp la, ' alaaa, syg nk yg kuning xpun musang king ke, udang merag ke' huhuhu... Pastu tau apa jd... Aku kena tazkirah dgn Abg... Org dh bg jgn demand2... Xbaik tau.. Dh la Abg kena angkut naik boat lg nk smpi ke Labuan ni... Huhuhu insaf jap...

Aku suh la Abg kopek terus 2 biji tu n simpan dlm esbok sbb aku nk wat bubur kcg n bg2 kt jiran, kt anak buah Abg ...

N semlm terlebih rajin wat serawa durian tp pulutnye terlembik... Masak pki rice cooker je... Nk kukus xde ms sbb khabir meragam je... Wat xbyk pun tp dpt la bg jiran depan ckit..

N hr ni wat bubur kcg durian plak nk bwk ke aktiviti bakat ptg ni.. Hahaha Bkn sng nk rasa air tgn Cik pengerusi ye... Masak ikut musim je.... :p

Ok la, nk tido kan budak2 dulu, kang ngamuk sakan plak kt umah bakat nnt...


1 comment:

3uri@ni said...

Tu diaaaa, orang kalu dah hantu durian kan (^__^)

Sejak2 kawin ni, rasa baru sekali baba Naurah beli durian, aku dah la x makan, baba Naurah pulak tak hantu sgt, tp rasa dulu2 masa bujang, gila durian jugak dia. Berjangkit aku kot, hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...