Monday, January 7, 2013

super bola-bola donat..

hr ni kan adam wat perangai xnak g skool...mood mkn skangni mmg ke laut la....satu hape pun xnk mkn...cuma nk mkn keropok je...mana kenyang adam oiiii...punye la pujuk dia suh mkn nasi goreng, xmau gak...maggi yg jd kegilaan dia tu pun dia xmau mkn...huhuhu mmg pelik...tp kdg2 dia ada gak ngadu skt perut lg...risau gak aku...skt sbb masuk angin ke? gastrik ke???huhuhu mintak dijauhkan la ye...

so, aku pun paksa diri ini merajinkan tgn2 ni utk menguli donat...lama giler xwat donat...rsnye ms ngidam donat sira lada tu la yg last skali kot..so td pun ngan express nye cari resepi...jumpa je yg kenan di hati, terus je masuk dapur....pang pung pang pung...siap!!!! ikut resepi dia, xpayah rehatkan adunannye sbb ms nk uli doh kecik2, leh kembang terus...mmg btul pun...aku wat ada la dlm stgh kilo gak ni...tp mcm biasa la ye, aku wat bentuk bulat2 je...kes nk cpt ok....n satu lg, adunan ni aku lbh kan susu tepung (pki susu adam je) sbb pas goreng aku x golekkan kat gula pun...bleh mkn mcmtu terus sbb dh cukup manis...adam pun bleh layan je td...

so yg ni aku wat frozen nye...nnt sng nk goreng ye...goreng separa masak je ni, pastu masuk dlm tmpt beku....selesai!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...