Tuesday, January 8, 2013

chiffon pandan

dah lama x membaking...so, hr ni start warm up the oven....tiba2 je tekak ni nk mkn kek chiffon...teringat2 chiffon oren onie...huhuhu ms tu xpuas mkn pun sbb tgh preggie...nk mkn lbh2 takut gula naik ms tu....

cari punye cari resepi, kenan resepi dr MyResepi ni gak la...tp mcm besar je kek ni, so aku mcm biasa la suka sgt derhaka resepi kan...aku sukat separuh je sumenye ni...sbb nye loyang lubang aku kecik je....

so, ni la hasilnye...kalo tgk rupa kejadian asalnye mmg agak menggerun kan la...hahaha tp bila potong, mak aiiiii...mmg padan la nama nye ngan chiffon...lembut giler...dh mcm mkn kain chiffon plak...hehehehe...

tiba2 je teringat tudung Fareeda...ha!! ms blk kg hr tu, aku perhatikan majoriti org BP ni mmg suka pki tudung Fareeda la...huhuhu....aku tgk harga pun dah bleh wat separuh pengsan...apa lg tgk org yg ada mcm2 koleksi Fareeda atau pun ala2 Fareeda tu....aku ada gak la gatal2 tgn try pki tudung ni tp bkn Fareeda la, yg ala2 nye je...alamak, mmg xsesuai la ngan aku...nmpk lg kembang....selamat cik abg tu ye...kekekeke


dah menyimpang plak...duk citer psl kek, bleh plak masuk citer pasal tudung....k la, slmt menjamu mata ye.... (^___^).....

2 comments:

3uri@ni said...

Nak kena mama adam ni, kemain berasap lagi dapur dia ye, asyik masak2 aje, buat org kuantan terliur je. Aku pun dah lama tak makan kek chiffon, huhu
Tudung chiffon ala2 fareeda pun ada selai je (aku pun suka jugak menyimpang tajuk ni, hahhah!). Tp line tepi dia tak cam fareeda, sbb aku tak suka sgt fareeda. Line tepi aku ni ntah hape ke nama org panggil bunga dia, tp aku suka nampak klasik (dah aku pakai mesti la aku puji kan, kehkehkeh). Tp selai je ada, tak der niat nak buat koleksi pun, niat nak riak jauh sekali (menyimpang lagi, kahkahkah)

nanazack said...

try buat la zue...aku pun xsangka adam mkn byk plak kek chiffon ni..hehe puas hati aku tgk dia mkn byk...

tudung fareeda tu mgkn sbb bertingkat2...tu yg bila aku pki nmpk lg kembang la...huhuhu dh la bdn kembang nie...kekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...