Friday, January 11, 2013

ayam masak kicap

serius, minggu ni aku ngan anak2 layan ayam masak kicap je la...ni gara2 adam la sbb tetiba je selera dia bertukar pd lauk ni...kalo sblmni asyik nk mkn sup je kan, tp la ni dh xlayan sup, lauk kicap ni plak dia layan...nk xnak, mama ikutkan je la...janji adam mkn ok...bkn nye xmau wat telur masak kicap tp disebabkan telur tu aku nk wat kek, tu yg xnk guna...hehehe


ni pun tgh baking kek chiffon lg...masih ada dlm oven lg tu...hr tu wat perisa pandan kan, kali ni try wat perisa strawberi plak....ms wat hr tu, mmg terkejut la sbb adam mmg layan la kek tu...kalo la aku tau adam suka, dr dulu lg aku dh buat kan....tu la, aku ni mls sgt bila nk wat kek yg kena asingkan telur putih kuning ni...tp dh tau adam suka kan, so kena la rajin2 kan diri ni...

tp yg kali ni xtau la menjadi ke x...sbb masa nk pecah kan telur yg last tu, bleh plak tersilap teknik...telur kuningnye dh terpecah dulu...huhuhu telur2 lain dlm esbok plak...aku plak keluarkan telur pg td ngam2 je...apa daaaaaa...xterfikir lgsg, mcm pro sgt la kan tu yg keluarkan ngam2 je...xpe la, tgk je la nnt...menjadi ke x kali ni ok.....

ok...bubyeeeeeeeeee....

*** hari ni adam g skool dh xnangis, tp ms hantar kat pintu kelas td, dia dh start cebik...apa lg, mama terus salam dia n lari sambil dukung adik...takut nnt ada drama plak nnt...hahahaha...adam gud boy kan...(^__^)

2 comments:

3uri@ni said...

Aku pun malas tau nak layan kalau kena asing2kan kuning ngan putih ni, takder skill yg betul, tu yg malas, hehehe. Ok aaa tu adam suka makan, rasa puas ati je kan :)

nanazack said...

aku nye skill xde la bagus sgt tp sbb dh tgk ngan mata kepala sendiri kan masa kwn aku ajar wat step yg kena asingkan putih kuning ni tu yg rs rugi kalo xmencuba..cuma malas ngan rajin je la...huhuh plg xbest bila kte pecahkan telur, kuning nye dh pecah dulu. tu yg plg tensen...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...