Thursday, February 7, 2013

abang n adik

alhamdulillah, skang kan dah masuk bulan februari...adam pun semakin suka g skolah...tp mcm biasa la, pg2 sblm g skolah mesti nak suh mama bebel dulu...nk suh exercise muka kot...tau la muka mama bulat...nk suh bg lonjong mcm owner Fellina tu agaknya....hahahaha....panas ok krim tu, tp bau dia mmg sdp...

adam ni kalo kat skool, ada special ckit...special apa? special dr segi komunikasi...cara dia bercakap xmcm budak2 lain...dia kalo ckp satu2, mmg boleh paham la...cikgu pun boleh paham...tp kalo dia buat ayat, haaaa amik ko...ntah apa bahasa dia guna aku pun masih kurang pasti...hehehe cikgu pun kata kadang2 pening gak nak paham kan tp ye la, kena bg support kat dia gak sbb sekurang2nya dia nk gak bercakap dr duk diam je kan...

ada satu hari tu, ms aku dtg amik adam, dia xsiap lg keje mewarna dia....so, aku pun tunggu la dia sampai siap keje nya...masa tu ada gak la 2,3 org budak lg yg xsiap...tu sume group dia la...hehehe byk main n borak ni cikgu ckp, sbbtu keje xsiap...pastu aku prasan la kertas keje kwn adam ni, budak ni dh pandai tulis nama sendiri...bila ditanya2, rupanya dia dh 6tahun...so, blk rumah tu aku terus je train adam tulis nama sendiri...untung nya nama ADAM ni diawalan alphabet...so dia mmg dh pandai la tulis huruf2 tu...so aku just sebut huruf n dia cuba tulis....dan akhirnya dia dpt gak tulis nama sendiri...kalo korang nak tau, smpi ke mlm sblm nak tido tu dia asyik duk ulang la eja nama sendiri...

keesokkannya masa aku nak mik dia blk skool, cikgu dia bgtau aku yg dia dh pandai eja nama dia sendiri...aku citer la yg aku bru ajar dia smlm.....cikgu dia ckp, dia xbenti2 duk ulang eja nama dia...hahahaha amik ko...tp tu la, bila time nk tulis tu, dia sesuka hati la nk tulis mcmmana...nk straight ke nk mcm jawi ke nk atas bwh ke....janji cukup 4 huruf tu A D A M....

so, ni la hasilnya...perkataan lain xajar lg..hmm pasni nak ajar perkataan apa ye?


ni kisah si kecik ni plak...skangni setiap kali pas mandi, mesti dia terjerit2 nak kan berus gg abang dia...bila aku hulurkan berus gg dia sendiri, dia xmau...siap nangis2 lg...bila hulur berus gg abg, bru dia senyap....pastu dia kongkang la berus tu smpi dia lupa, dia campak ntah mana...kang mama @ papa gak la yg kena kutip senyap2 pastu ltk blk dlm bilik mandi...

disbbkan dia suka sgt ngan berus gg abg nye ni, aku pun belikan la satu lg ngan design yg sama....bila dia masuk mulut, terus dia campak...xsama kot rasanya sbb berus gg baru kan...dia ttp nk kan abgnye gak...huhuhu..abg gak dpt berus gg baru...adik amik la berus gg abg yg dh kembang tu....pastu ms nk pki kan dia baju, aku bukak la mulut dia suh nganga besar2, rupa2nya ada geraham baru la plak...huhuhu patut la asyik meragam je...mama igtkan adik meragam sbb nk beralih bulan, rupanya nk tumbuh geraham skali...jgn la adik demam ye...papa xde ni...huhuhu

skang dh pandai nak ikut apa org ckp....abg ngaji dh sampai wau, dia masih lg sebut ba ta, ba ta...hehehe.. kalo nk g skool abg yg xsampai 2 minit jalan kaki, jln ngan dia leh amik masa 12 minit tau...huhuhu nak xnak mama terpaksa dukung dia kalo pg2 nk g skool abg...blk skolah bru lepaskan dia...tp kalo mama nk cpt, mama dukung je terus...malas nk layan dia tgh2 panas2 tu...huhuhu

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...