Friday, August 2, 2013

duit raya...

semalam jemput adam balik sekolah sbb dia dh pesan suh amik dia blk sekolah nnt...huhuhu dh pandai main pesan2 skangni...kalo dia xnk suh jemput pun dia akan pesan, "abg nk blk sendiri"....so, smlm ms nk jemput dia, kebetulan plak cikgu lepaskan mereka sume lmbt ckit sbb ada sesi bagi duit raya...

yg sampul comot tu cikgu bagi...cikgu suruh sume anak murid kaler sendiri sampul duit raya...bagus gak idea cikgu ni..kreatif gak kan...tu cikgu adam lukis sendiri pastu copy paste utk sume anak murid....tu bkn sampul kosong tau...ada isi kat dlm tu...hehehe...yg sampul hijau tu pula, parents kwn adam plak yg bg pd sume pelajar kat tadika tu...wah, sebut sume mcm ramai la kan...ada dlm xsampai 30 org kalo xsilap aku....


yg ni mcm biasa la menu iftar semalam...buka sorang2 lagi...buat asam pedas pari lagi...tgk merah menyala kan, tp percaya la, lgsg xpedas pun asam pedas tu...hehehe...pki lada giling yg dh siap tu je..beli kat pasar...mmg org labuan xmkn pedas agaknya....lauk asam pedas tu buat sahur sekali...mls nk pikir pjg2...senang ckit nnt tinggal pnskan je....pastu buat la sayur campur sbb nk perabiskan stok sayur dlm esbok...dan yg plg aku suka sekali tauhu goreng...lama dh xmkn tauhu goreng ni...kalo kat umah mak, mak slalu goreng tauhu pastu mkn mcmtu je la ltk sos cili n kicap...pd tekak kami mmg dh sdp sgt...igt lg ms awal2 kahwin dulu, abg pelik btul tgk kami mkn tauhu mcmtu sbb dia kata slalu nya dia mkn lwn ngan sambal kicap....hehehe bila dh kena mcmni, dia pun kata sdp... ha, tauhu tu sekeping je sbnrnya...style tauhu org borneo ni dia kecik tapi tebal @ tinggi..tu yg aku belah tgh...smlm xde kuih2 ye...mls nk buat...mkn tauhu tu je la...hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...