Thursday, January 16, 2014

public holiday

cuti maulidur rasul hari tu, abg x kemana2 pun pg tu...so, disbbkan abg FREEEE, mcm2 benda la aku kerah suruh buat...ye la, dh lama abg xtolong aku buat keje2 kat rumah ni yg mana aku xterdaya nk buat...hmmm i'm not a superwoman ok!..ada juga kerja2 berat yg aku xboleh nk buat...salah satunya, tukar tayar basikal adam...huhuhu..

kalo dulu nk amik lesen kereta, belajar tukar tayar kereta je...xplak diajar tukar tayar basikal kan? so, paksa abg....PAKSA ok sementara abg free pg tu sbb ptg nya abg dh nk kena fly ke KK...huhuhu...sblmni tayar basikal adam tu tayar hidup...tp xtau la kenapa selalu sgt angin dia cpt hilang...setiap kali nak main mesti kena pam dulu...dh 2 kali tukar tayar n tiub basikal tu...masalah yg sama gak timbul...dh la tukar tayar kat labuan ni mahal...ada ke skali tu kami kena cas rm50 hanya tukar tayar belakang basikal adam tu...mahal gila ok!!...terus abg xnak pergi lg kedai tu...lepastu ada skali ms last year, abg bwk basikal adam ni ms outstation  ke KK...hahaha punya la jauh nk tukar tayar basikal, smpi ke KK ye...

ms nk tukar tayar tu, aku nmpk la tayar mati tu...aku suruh la abg survey harga tayar mati tu...bila dh survey harga, aku terus je suruh abg angkut skali tayar tu...buat stok kat rumah incase tayar adam bermaslah lg nnt....cuti hr tu la bru dpt tukar tayar....bru la adam dpt main basikal...kalo tidak, hari2 la dia duk bgtau nak main basikal, nak main basikal....huhuhu...

adik plak bila tgk basikal abg dh ok, laju je dia nk bonceng kat blakang... pd hal basikal dia ada tu tp mls nak kayuh...kalo ada atok papa ni mesti atok dh ajar khabir kayuh basikal ni...mcm adam dulu, atokpapa yg ajar kayuh basikal..hehehe...


adam jerit kat aku ms ni, "Adik berat la mama!!"...


hobi dia skangni, suka sgt kumpul mainan kereta dia pastu paksa amik gambar dia...penuh tau hp mama dgn gambar dia bersama kereta...mana yg mama xkenan mama delete je...hehehe

lukisan tu dh lama...lepas abg baiki basikal adam, kemas sikit2 bilik abg kat belakang tu...bilik tu dh jd mcm bilik display plak...mcm2 mini figurine ada kat bilik tu...huhuhu..pening aku dibuatnya...sumenya nak dikumpul ye....sblmni lukisan tu cuma selit kat almari je...ni abg dh belikan folder utk simpan lukisan tu...so, dh xrisau gambar tu tekelepet ke, tergulung ke...

igt nak suruh abg cantas pokok plak, skali bila dh jumpa jiran, alahai...bual sakan la plak...hmmm dh xsempat nk cantas pokok2 tu...aku xberani nk buat sendirian ok...nak cantas tu pun sbb pokoknya besar dan dah merimbun...nyamuk plak makin byk skangni...bila dh xsempat, KIV je la dulu keje cantas pokok tu...sempena abg nk fly ptg tu, hr tu aku masak soto je...mkn la dr pg smpi ke petang...hahahaha...




2 comments:

3uri@ni said...

Kelakar la khabir kat gambar atas sekali tu, hahhhahhhhaa

Khabir macam Naurah, suka suka amik gamba dia, paling dis suka, suruh rekodkan dia nyanyi, baba naurah selalu cakap kenapa suara naurah sumbang sangat, hahahhaaa tu gen bu dia lah tu suara sumbang, hahha

Unknown said...

hahahaha...sampai ati ckp suara naurah sumbang ye...kekeke..naurah paham x apa tu sumbang?

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...