Monday, March 10, 2014

pasport...

sekarangni tgh kecoh kan pasal penggunaan passport curi...bila dah terjadi ni semua, xtau nak salahkan siapa..manusia pun ada kelemahan juga, apa tah lg sistem yg dicipta oleh manusia...kita doakan yg terbaik utk mereka..Aminnnn...

tp aku xnak komen ttg ni cuma nk cerita pengalaman aku masa duduk kat sabah sebelum ni... seperti sedia maklum, warga semenanjung yg berhijrah ke sabah wajib ada pasport biru kan...ms tu, aku dgn adam la kena buat pasport..abg xperlu buat..yg ni aku xpasti sbb apa...sbb dia tentera ke, sbb kena tukar ke sabah atas arahan ke...wallahualam...khabir ms ni xde lg...hehehe...

so ms nk buat pasport tu, aku bg gambar pasport ms lepas kahwin...so faham2 la kan seri pengantin tu mcm mana...hahaha...perasan ko nana...hehehe...ms tu zaman ada jahiliah skit sbb cukur kening...mak andam la yg suruh cukur sbb dia kata nak naik seri...haishhh ngok ngek betul la ko ni nana..g ikut ckp mak andam tu sapa suruh kan????

dipendekkan cerita, ms 1st time nk keluar dr sabah, berlaku kekonfiusan sikit kat kaunter imigresen...ms tu abg n adam lepas dah...tiba turn aku ada sangkut kejap sbb pegawai tu duk tgk aku, tgk pasport, tgk aku, tgk pasport...siap tanya abg, aku ni siapa? ha???? mau terkejut kami berdua ms tu...abg pun perkenalkan la aku ni isteri dia, n sebut nama penuh aku..tp pegawai tu kata kenapa xsama dgn gambar?hohoho...nak gelak ke nak marah ek...huhuhu...tp tu la, mgkn silap aku gak...sbb nya, aku guna gambar lama...pegawai tu cuma jalankan tugas dia je kan...

kesimpulannya, guna la gambar terkini kalo nak buat pasport tu supaya xjd tanda tanya ms kat kaunter nnt...hehehe..

#prayforMH370

2 comments:

3uri@ni said...

hahhhahhhha, betul2, tu yg kalau nak buat paspport dia suh pakai recent photo

Nana Zack said...

hehehe...ms tu bru 1st time nk kena cop kan, tu yg pegawai tu tgk pelik semacam...lepas2 tu, dh ok je sbb dh byk kali cop, xde mslh la maknanya kan..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...