Wednesday, August 20, 2014

Cendawan

semalam jakun tgk cendawan besar2 ni tumbuh kat padang depan rumah ni..mula2 tu igtkan sampah...mula la mulut ni bebel, sapa punya keje la kan buang sampah sepah2 ni...sekali tgh hr semalam sblm ambil adam, tergerak hati nak tgk 'sampah' la ni kan...skali tgk rupanya cendawan...besar2 bagak ok cendawannya... rupanya sgt pelik...ada yg bentuk mcm otak manusia pun ada gak.... dah nama pun cendawan kan, mmg xberani la nak pegang...tp mmg pelik la sbb ni la kali pertama aku tgk sepanjang aku duduk kat sini...tumbuh merata plak kat padang ni..

pg td, cerita la kat cikgu adam yg aku jakun tgk cendawan besar2 ni...cikgu adam apa lg...terus je tegur..."eeiiii jgn disentuh, takut cendawan tu asal dari najis anjing"...gulpppp...terkejut gak aku...tp kalo nk ikutkan, dah lama gak la kuarters ni tak dimasuki oleh anjing...tp xtau la kan, mgkn dr najis lain ke kan....tp mmg aku xsentuh la...mmg xberani nak pegang cendawan ni kecuali cendawan yg buat makan tu je la...hehehe..




pg td tgk cendawan ni lagi..yg belah kanan tu pg ni dah jadi hitam legam...seram plak tgk...huhuhu

xpe la ye anak2...kot ye pun dr najis binatang, sekurang kamu berdua dh ada pengalaman tgk cendawan besar ni depan mata kan...jgn jd mcm mama, dah tua bangka ni baru nak jakun tgk cendawan mcmni...huhuhu

3 comments:

3uri@ni said...

Kembang pulak kepala aku tengok cendawan macam tu...ye ke cendawan na? Tak paham yg cendawan dari najis anjing tu, ada eh cendawan macam tu?

Nana Zack said...

betu la tu cendawan.tp xtau spesis apa ni...aku pun 1st time tgk...sepanjang duduk sini mmg xpnh plak nk tumbuh cendawan ni...tiba2 je ada ni sbb kat sini setiap mlm hujan aje...

aku xsure yg cikgu adam tu maksudkan cendawan yg sama ke x dgn yg ni...sbb td dia citer kat kg dia slalu jd mcmtu...slalu aje ada anjing berak kot pastu duk kena panas hujan, tu yg jd cendawan kot...hahahaha..

Rose Azadir said...

Salam kenal, saya blogwalking kat sini. Jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...