Monday, September 15, 2008

donut...

hari ni, aku teringin sgt2 nak wat donut...asalnye hr ni nak try wat biskut shortbread...ntah la... ngidam kot...cari kat the store xjumpa lg...hr tu jln ngan abg kat carefour pun xterpandang pun kuih nie...nnt la, kalo ada kesempatan, aku try wat shortbread lak...

k, smbg blk pasal donut....aku jumpa resipi ni kat internet la, mana lg kan....skali surf, tgk feedback org yg dah wat, terliur plak aku dibuatnye...hmmm memandangkan bahan2 nye sume ada kat umah, aku pun apa lg, bgtau mak nak wat donut plak...mak pun bg greenlight sbb hr ni mmg xde kuih....
dlm kul 3ptg td aku start buat..buat sorg2, uli2 xpenat, tp tang nak goreng tu yg letih sbb kena berdiri lama...lenguh ler pinggang aku nie....bila sume dah setel, aku tgk jam kul 5ptg...uuuiiii 2jam aku wat...huhuhu....pas wat tu, aku suh mak hulur ckit kat nyonya blkg....mak bgla 2 cucuk...dia terus je mkn, dia kata...sedap la...tepungnye lembik...hehehe tergelak aku, bkn lembik la nya, tp lembut.....eeeiiii ni yg wat aku xsabo nak tggu buka nk try mkn....

tadaaaaa!!! ni la ghupa donut ku...goreng terlebih garing tu sbb minyak terlampau panas....nak cpt siap la katakan...xpe, lain kali wat, kasi cantik2 lg k? yg coklat tu kononnye nak wat ala2 dunkin donut la tu, sbb coklat wat kek kukus dulu tu ada lbh lg....so, aku pun celup je la....pasni nak try wat beger malaysia plak....abg, syg dah pandai wat beger malaysia sndiri...pasni, xyah la abg susah2 carikan beger malaysia utk syg lg (^_^).....

selamat menjamu mata....hehehe...

1 comment:

Zuri@ni said...

Lamanya tak makan donut...slurppp..pos sket kat orang Kangar, bleh :D ngidam gak nie, ngidam ngengada namanya, kah kah kah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...