Wednesday, February 25, 2009

adam kena cucuk...

hari ni bwk adam g klinik sbb hari ni dia kena cucuk yg pertama...memula tu, mcm biasa la, angin dia elok jek sbb tgk rmi kwn kat klinik tu...pastu, bila dah bosan+ngantuk+lapo mula la dia wat hal...merengek jek...serba xkena...puk puk pun dia merengek, bg nenen pun dia merengek, agah2 dia pun merengek.....rupanye dia nak baring...
ms kena cek ngan nurse, sukanye adam, siap berbual2 lg ngan nurse tu...ntah apa dia ckp pun aku xtau la....tp disebabkan dia dah ngantuk td, ms nurse tarik tgn nk cek leher dah kuat ke lum, adam selamba jek lembik kan bdn...lgsg xmau agkt leher dia tu...kalo x, nak mandikan dia punye la susah sbb dia leh agkt leher ckit....
pas kena cek, kena cucuk plak...mula2 tu dia ok, tp bila nurse yg tukang cucuk tu cekak pipi adam nak masukkan ubat titis, mengamuk la si adam....mau xngamuk, kasar giler aku tgk nurse tu buat...pastu terus je cucuk peha adam...apa lg, adam menangis la yg style smpi xkuar suara tu...huhuhu...sian pulak aku tgk adam...tp apa leh wat, nk sihat kan?...tp jap je la dia nangis kuat...
masa tgu amik ubat plak, adam sedih sgt2...air mata jgn ckp la, meleleh2...sampai ada nurse yg lalu situ pun behenti tgk adam nape sedih sgt...pulak tu budak2 yg kat situ leh plak kerumun kat aku sbb nak tgk adam...huhuhu...rimas plak aku...
sampai je kat rumah, bg mkn ubt demam plak..yg ni satu hal lg...aku suh la mak yg bg kan...aku igt kan dia dah telan la ubat tu, rupanye adam kumpul dlm mulut...pastu apa lg, dia sembur la sumenye...aduhhh hangen tul aku....xpe ptg nnt aku try bg lg....risau dia demam je...
ok...ni adam dah tido..balas yg td nye kot...tp sian plak kat adam sbb xmau nenen...mgkn tekak dia masih pahit kot pas mkn ubt demam td...
k la...nnt kte smbg lg ye....

2 comments:

Zuri@ni said...

Siannya Adam, aku nak tolong pun x der pengalaman kan...Insya Allah, demam kejap je tu :) Adam kan kuat, hehehe

nanazack said...

alhamdulillah..adam dah beransur sembur...mmg dugaan nak bg dia mkn ubt zue...huhuhu..tp aku ngan mak aku paksa gak dia bukak mulut...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...