Friday, February 27, 2009

minyak telon vs minyak yu yee

sejak adam lahir sampai la semalam, aku cuma gunakan minyak telon je untuk sapu2 kat badan adam...pastu barula bubuh bedak nyonya satu badan...hehehe...aku suka tgk minyak telon yg brand 'Bebiku' ni..ntah xtau nape, mgkn sbb gambo baby tu comel kot....aku start kenal minyak ni sejak zaman anak sdara aku yg 1st lg...skang umurnye dah 10 tahun dah...

disebabkan stok minyak telon dah abis, aku pun beralih arah la ke minyak yu yee pulak...minyak ni mmg aku dh beli awal2 lg seblm adam lahir pun...tp aku pki telon dulu, yu yee aku simpan...so, pg td aku sapukan la pada adam pas mandi pg td...tiba2 aku prasan adam menggigil...aku pelik gak la sbb nak kata kan sejuk, ms tu tgh panas...baru pas tuam satu badan pun...yg adam ni plak xbhenti2 menggigil....aku apa lg, pas je setel siapkan dia, aku terus jek bedungkan dia n masukkan terus ke dalam buai....adam pun tido ngan lena dlm 2 jam kalo xsilap...

ptg nye plak, mcm biasa aku mandi kan adam....aku sapu lg minyak yu yee ni kat badan adam...tp kali ni, adam gigil satu badan sampaikan dia kemam bibir...aku dah panik...apa lg, terjerit2 la pgl mak...mak yg panik gak cpt2 suh aku siap2kan adam pastu bwk masuk bilik mak...mak terus bukak aircond...aku citer la kat mak yg pg td pun dia mcmtu...pelik gak...pikir nye pikir, aku ngan mak aku agak, mgkn adam xtahan ngan minyak yu yee kot...minyak ni kan mcm berangin je kan bila terkena air....aku rasa dia rasa 'pijar' kot sbb pas aku sapu bdn dia, aku baringkan semula kat tikar getah tu...tikar tu plak lembap ckit....tu yg mula adm rs pijar...huhuhu...anak bujang ku ni xtahan rupanye...aduhhhh...poning la kepala omak ko nie...

aku suka bau minyak nie...kalo tgh skt perut bau minyak ni, sure nk ke tandas terus kan..hehehe..

kesimpulannye, adam xsesuai lg ngan yu yee...kena la pki minyak telon semula...huhuhu...manja nye anak bujangku ni...kena cucuk pun dah demam...ooopsss! lupa lak...adam dah sembuh dr demam :-)...


4 comments:

Zuri@ni said...

Ada jugak budak tak tahan ngan minyak yu yee tu eh...agaknya sebab dia dah biasa ngan minyak telon kan...

nanazack said...

>>zue
mgkn gak zue..sbb adam aku dh biasakan dgn minyak telon, bila sapu minyak berangin je ckit dia xtahan....manja sgt adam ni agaknye...huhuhu

FaraMie said...

hai nana..tahniah yerk da ada baby camna jd ibu skang?oklaa xdalaa boringkan ada gak adam di sisi bila hubby pi blayar. seronok baca kisah baby ko amik ilmu n pengalaman ni

nanazack said...

>>fara
thanks fara...ko apa citer skang? skang ni ok la..kurang ckit boring tp still kena 'tinggal' ngan cik abg gak...huhuhu....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...