Monday, November 2, 2009

dah 2 bln rupanye.. hehehe

korang agak-agak, apa yg dh 2bln? hehehe...jeng jeng jeng...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
mesti korang suspen je kan...ntah apa2 je aku ni....sbnrnye dah 2 bln aku duk sabah ni...keh keh keh....mesti ada yg salah pikir ni...

diam x diam, aku dah berada kat sabah ni 2bln...dah duduk kat teratak kami ni pun dah genap 2bln...walaupun teratak kami ni hanya sederhana...xla seindah mana pun, xla sebesar mana pun, tapi kami sekeluarga tetap bahagia, aman damai (wlupun kekadang rs mcm nk bakar motor yg press minyak kuat2...huh!)

dah duduk sini 2bln, mmg terasa sgt perbezaannye...ye la, dah 28thn duduk kat semenanjung tu, mmg dah sebati dgn keadaan sekeliling kat sana, xkira la dr segi makanan ke, cara hidup ke.... tp bab mknn mmg terasa sgt la....aku nk cari sua (nk tmbh susu sbnrnye) yg mcm biasa aku mkn tu xde...huhuhu... terpaksala cari alternatif lain...

tp xpe la, aku percaya, pasti ada hikmahnye kan...duk tempat org ni pun ok gak apa...dpt gak merasa mknn diorg yg pelik....huhuhu 1st time mkn kue teow tom yam letak santan...aduhhh telan je la...

ok, ni berbalik citer hal skang plak....jumaat mlm hr tu, aku ikut abg g tgk dia main bola kat stadium base...memula tu bosan gak, tp layan kan je la....nsb baik menang lg...hihi.. tp tu la, diorg ni lawan antara pegawai ngan bkn pegawai.... bkn la aku nk belehkan sape2, tp yg bkn pegawai ni main mcm budak2 la...kata perlawanan persahabatan, tp main bls2 pukul plak..ntah apa2 je diorg ni...tu psl korang kalah...kah kah kah....

jd penonton je la...

adam ngan papa dia ms separuh ms kedua...separuh ms pertama papa kat tgh2 pdg..


sabtu plak, pg2 lg abg dh kena g senamrobik...aku xikutla, kalo ikut, mana aku nk ltk si adam ni nnt...duk umah masak asam pedas ikan merah lg best!!! hihi...abg blk pun dlm kul 9pg ms tu...aku pun terus je start memasak (msk awal hr tu sbb tgh hr tu abg nk g main golf plak).. ms mkn tu, mmg abis licin la sumenye...abg siap ckp, mcmne la kurus kalo mkn sdp mcmni, bru je pas senamrobik...keh keh keh.... xpela bang, bkn slalu syg nk msk sdp2 mcmni :D...

ahad plak, mcm biasa la..kalo x ke pasar ikan, kteorg ke pasar tamu...kteorg plan nk cri pasu sbnrnye...skangni, kami berdua dah ada hobi baru, tanam sayur2an (^_^)....asalnye mcmni, ms nk g kundasang hr tu, kn aku wat rendang, so ms tu cri daun kunyit...kat pasar xde jual yg selai2, sume nye jual satu pokok rm1... nak xnak, beli satu pokok, siap ngan akar nye skali... smpi rumah, aku rendam je la...daunnye aku amik, byk giler ms tu...aku lebur je dlm rendang ms tu..hehehe.... selang 2 hr aku tukr air, lama2 hidup gak pokok kunyit tu, siap tumbuh pucuk baru lg... dr ctu la abg tgk, abg kata nk tanam dlm pasu...pokok cekur pun mcm tu gak, beli byk sgt, last2, akarnye aku simpan n tanam...skang dh kuar pucuk bru gak...

kat pasar tamu tu, kteorg beli 4 pasu pastu beli benih bayam ngan salad...org tu kata cpt tumbuh 2 jenis nie...kangkung pun cpt tumbuh, tp aku smpi skangni blum berani mkn kangkung sjk beranak dulu...takut sejuk..tembikai pun aku kalah skangni...xtau la apa sbbnye, sblm ngandung leh aje aku telan tembikai...

ok, blk smula citer asal..blk dr psar dh nak kul 11 ms tu, perut ku dah menggigil la plak ms tu..apa lg, wat manja2 kat abg, abg pun kata mkn kat luar je la tgh hr ni...yesss!!! hehehe, bkn aku mls, tp pikirkan ikan blum kuar lg dr icebox, nk tggu lembut, mesti lamanye...leceh la kan... mula2 nk mkn kat restoren yg biasa kteorg g tu, tp tutup la plak...last2 g kfc je....order nasi ayam 2 set... ms mkn, abg bgtau, ini la nasi ayam yg plg sdp kat sabah ni...keh keh keh...sian kan kteorg, xbrani nk mkn nasi ayam kt tmpt lain selain kfc ngan chicken rice shop...bknnye apa, tkt xsdp la...sbb nmpk pelik je pd mata kteorg....

pas mkn, blk umah...rehat2 jap....kul 2 lbh bgn, abg smbg wat keje2 umah, aku plak siapkan brg2 yg nk dimsk utk mkn mlm....mkn mlm wat mi sayur je...dr hr tu teringin sgt nk mkn mi sayur yg mcm mak wat slalu tu...dh siap2 bahan2nye, aku msk terus kuahnye....pastu dlm kul 5ptg, kuar lg...kali ni nak g gunting rmbut...abg ngan adam je la...aku xgunting pun....kali ni mud adam ok je ms gunting...dia siap sengih2 lg....air liur smpi terkuar2 sbb geli kena mesin gunting tu...lega hati aku rmbut dia dh pendek....adam ni cpt sgt la rmbut dia tumbuh...dah 2bln duk sini, dh 2 kali gak dia potong rmbut...mcmni, tiap2 bln la kena bwk g kedai...huhhu...

sebelum potong, tgkla bertapa serabainye rmbut anak mama nie...

otw nk g potong rmbut..

rambut baru kita...hencem tak auntie-auntie sume?

pas setel sume, blk umah...mandi kan adam yg penuh ngan rambut....pas solat maghrib, mkn mi sayur plak...hmmm nyum nyum....terubat la rindu mkn mi sayur tu :D, wlupun xsama ngan mak buat...kul 8 tidokan adam, pastu aku smbg wat keje umah...setel sume, kul 10 pun ZZZZZzzzzzz.....

4 comments:

Zuri@ni said...

nampaknya isu daun kunyit nie dari perlis ke sabah rupanya :D

nanazack said...

>>zue..
wakakaka..tu la psl, xsangka plak leh terciter psl benda yg sama...hehehe. tp btul la kat sini kalo jual sepokok terus...aku simpan smpi kering daun nye, tp lebur kan jugak dlm rendang aku..hihihi

FaraMie said...

hek elehh..nana mmg suspen gilos tajuk ko tuh hahaha. Xpalaa bila lg ko nk pi tmpt org..jgn plak da blk semenanjung..ko rindu xkesana plak heheh. Tp dulu time bapa aku posting ke labuan..mmg syok bah dok sana. Tp syok apa ko..kawin ngan tentera bole slalu posting byk tmpt.

Dgr org cita psl bercucuk tanam ni teringin aku nk buat...tp kalo umah xda tanah ni payah skit.

nanazack said...

>>farah..
keh keh keh...mesti ko tertipu ni... tu la, aku pun xtau duk sini bpe lama..2 thn ke, 3thn ke...kat sini, kalo berjalan2 best la, tp kalo bab mkn tu yg ada lemah ckit...tekak aku lum serasi lg kot..hihi

aku ni pun duk flet je farah, cucuk tanam dlm pasu jek..hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...