Tuesday, May 25, 2010

masak apa?

dah lama x jengah dapur kwn2...hehehe...korang masak apa hr ni? hari ni angin masak ada datang...hehehe....wat asam pedas ikan tenggiri...ni 1st time aku wat asam pedas guna ikan tenggiri...dpt idea ni pun ms tgk citer warung kita hr tu....biasa wat pki ikan pari, kembung, merah...tu je la.... tetiba tgk menu hr tu kat warung kita ada ikan tenggiri plak...aku ckp ngan abg, leh try wat ni...hehehe....org lain dh biasa wat kot, aku jek yg ketinggalan...hehe...

sbnrnye ni menu utk mlm nnt....skang aku jarang mkn tgh hr...mkn apa ada je la sbb takat mkn sorg je kan...mls nk masak2 sakan...mud masak aku mcm cuaca kat sini gak yg xmenentu...jap ujan selebat2nye..jap panas seterik2nye....huhuhu....so, masak utk mlm je terus....ni pun mlm nnt plan wat sayur cmpur n telur dadar je la....


fresh from my periuk....asam pedas ikan tenggiri...

2 comments:

3uri@ni said...

Aku baru lg wat asam pedas ikan pari ari tu, pastu bei lg ikan pari, masak sambal cili api...ikan pari tgh murah, pastu, aku la yg nak melayan dia meletup2 dlm kuali tu...jd keje aku nak scrub lantai pastu, ...takpelah, laki dah suka makan...buat aje la...

***Ikan tenggiri, agak2 kalu lenyek dlm bubur baby sedap tak eh? ikan tu x gatal kan?

Unknown said...

>>zue...
kalo msk asam pedas mmg mesti kena scrub lantai...hehehe...xpe, exercise skali skala...hehehe.

adam pun skangni pilih tenggiri je...dia xmau nasi lg, so aku wat bubur je utk adam tp xhancur sgt la... tenggiri tu aku just rebus ngan bwg n halia...pastu lenyek kat bubur..kalo adam xabis mkn, aku la yg perabis kan...hahaha

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...