Saturday, October 2, 2010

macam-macam baa...

minggu ni pas open house hr tu, mcm2 la jd (aku je la yg rasa, org lain xrasanye...huhu)...1st skali, aku prasan adam lgsg xmau mkn n susu....nyusu bdn pun dia asyik xingat je...memula aku suka gak la sbb dh xkepit mcm slalu...tp bila duk pikir2 risau gak sbb dia mkn pun xmau, susu botol pun dah xmau skangni...huhuhu risau risau.. so, aku suggest kat abg bg dia mkn supplement....abg pun kata ok....g la farmasi...aku just cari supplement yg utk tmbh kan selera dia je la yg mcm appeton tu, tp ni bkn appeton la, aku beli yg cap kordel's sbb ada gambo mickey...huhu kononnye nk bg adam smgt la mkn vit tu (adam kan die hard fan mickey mouse clubhouse)....
hmmm...bila bg dia mkn, dia asyik loya je...tp aku wat xtau je la...xmau pandang muka dia, selagi dia xtercekik, xpe la pd aku...hehe apa punye mama la kan???? tp tu la, kesannye mula2 tu xnampak sgt, tp hr ke3 tu baru aku ada nmpk...dia dh mula nk mkn nasi goreng...byk gak la dia mkn wlupun mkn sndiri, smpi tertunduk2 dia mkn sndiri...hehe....pastu aku gorengkan jejari (yg mcm nugget tu tp pjg2 la) pun dia mkn gak wlupun xabis sebatang....kopok lekor pun dia mkn gak...lega hati aku...n bfast pg td, dia dh mkn jemput jemput ikan bilis..... kalo x, sblmni dia asyik nk makan rempeyek, kacang tumbuk n kuih mazola....bila beyak je, mula la kuar kacang ketul2...huhuhu....

pastu, 1 lg kes....adam kan sblmni asyik nk mkn kcg tumbuk je kan...ala yg skangni tgh glamer kalo kat intenet...kcg tumbuk salut ngan barley...kalo kte dulu2 gula2 ni salut ngan plastik yg gambo udang tu pastu plastiknye kte leh mkn skali...


alkisahnye, masa aku tgk duduk2 tgk  kartun ngan adam, aku prasan la dia ketawa sakan ms tgk mickey mouse....skali ntah mcmne aku terpandang gusi atas dia....terkejut giler aku sbb aku prasan ada 'gigi' baru kat gusi dia....aku xpuas ati aku, aku pun paksa nganga kan dia..gosok2 gusi dia, tp xilang gak....dlm hati dah menjeritttttt....gg adam berlapisssss....uwaaaaa, aku terus je kol mak nak tanya pendapat....mak pun siap terkejut...ye la, xkan la kecik2 lg gg dh berlapis...aku pun sms kat abg....abg kata esok dia try amik half day nk bwk adam ke klinik gg...huhu...dlm hati aku ni dh xtau nk citer mcmne....nak nangis, tp airmata dh xleh nk kuar....tawakal je la....

esoknye, ms aku 'berperang; nk bg adam mkn, tergerak la ati aku nk tgk lg gg dia tu....DAH HILANG???? puas aku nganga kan mulut adam, dh xde dah gg tu...rupa2nye tu tipu je....tp yg peliknye, mlmtu aku dh cuba gosok gg ngan berus ngan kain, xilang gak....pg ni dh xde....lega hati aku...so xyah la jumpa dentist...hehe

pastu mmgu ni gak aku ajak abg g beli beskal utk adam memandangkan ms kat kg hr tu dia dh ada minat nak main beskal nie....kami cari yg simple je la...sbb nak main dlm umah je kan...nk beli yg beso pun nnt xpuas dia nk main dlm umah, nk main kat luar, xdenye aku nk bwk...huhu....

pastu abg tukar minyak hitam.....staff kat kedai tu sume la duk kenan nak nak main ngan ada...dr pekerja yg tukar minyak hitam smpi la kerani...sume nye duk main ngan ada...tak kurang gak ngan tauke kedai tu...penyudahnye, masa nk blk, tauke tu bg adam hadiah kereta plak...hehehe...rezekiiiii....lbh kurang yg mcmni la....kan dulu ada promosi kereta ni kan....ada byk model....


akhir skali, mlmtd abg ada kabo satu berita kat aku....patutla aku rs mcm bergerak2 je mata aku ni sepanjang siang smlm......tp xtau la nk describe mcmne hati nie...suka ke, xsuka ke....hmmm kte tggu je la dulu ye....

sekiannnn......

**sume pica ehsan dr google ye...mls nak amik gambo la plak....huhu.....

5 comments:

dinie said...

dh best dh bc td.. tp last2 mcm sedey plak..npe ni?? jgn sedey2 k..hehe..

Anonymous said...

wah nana...kordel's tu mcm bagus jer...mcm nie leh beli utk anak aku yang 1st...dia mmg ssh nak makan...tap aku ader bg gak scott emulsion...cume aku nak cube la suplement lain...mane tau lebih berselera....

anak ko mmg comel la...bdn dia ala2 montel...tu yg geram tu...besh ar adam dapat menan... leh main2 ngan menan tu,,kete lg...anak aku pon penggemar kete menan...dan semua jenis beroda,robot,utraman,dan segala bagai...kalo bole 1 kedia dia nak...hehhehe....:)

~~suriani~~

3uri@ni said...

Nie yg tak suka nie, tgh2 syok baca entry, tetiba ada tanda soal plak kt ujung entry, mula la aku x sabo nak tau nie, hehe

Unknown said...

>>onie...
huhuhu....husben oni tau kot.... tp ni baru kaba2 angin je katanye....

>>sue...
anak ko sama la mcm adam...suka sgt benda yg beroda...kalo beli lori besar pun, benda pertama dia wat, dia pusing2kan roda tu dulu...hehe..

>>zue..
hehehe....nnt la, kalo dah kompem, bru la aku kabo2 ye zue...ni baru kabar2 angin je.....xde apa sgt pun...hehehe

dinie said...

yeke..jgn sdey k.. aritu pun penah ade ura2 gtu gk utk org lain, tp xjd.. insyaAllah akan dpt yg terbaik utk nana n fam..

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...