Monday, November 22, 2010

kes lagi :(…

jumaat baru2 ni, aku dpt memo lg dr ketua jalan…igtkan memo pasal nak mintak bayaran utk upah pegawai RELA…rupanye ada kes lg…tp kali ni xsempat pecah masuk..so ada la aksi kejar mengejar….

sejak kes hr tu, leh baca kat sini ye... penduduk sini sepakat nak upah pengawal…tp sblm upah, mesti la kena ada modal dulu kan…so sblm kumpul modal, penduduk di sini sepakat nak berjaga pd belah malam secara bergilir2….

nak dijadikan cerita, jumaat hr tu, salah seorang pengawal mlm tu dpt la kejar sorg suspek ni..tp terlepas…ms kejadian tu berlaku lbh kurang kul 1pg…pastu dlm kul 3pg, suspek tu dtg smula n bwk geng siap2….korang xngeri ke?? n nsb menyebelahi penduduk sini sbb kebetulan ms tu gak la kereta peronda polis lalu….tu yg ada aksi kejar mengejar…tp cuma dpt tgkp sorang je, lg 2org terlepas…

utk pengetahuan korang plak, ms kejadian kedua ni berlaku, aku cuma tinggal berdua je ngan adam :(… mlmtu mata aku mmg susah nak tutup…tv pun aku biarkan terbukak smpi dinihari… aku sbnrnye xtau pun mlmtu ada kes kejar mengejar ni, tp mlmtu ada la aku dgr benda pelik kat luar sbb kejadian kali ni berlaku di jln kami n jalan blkg umah kami…seb baik la aku xtau apa2 ms tu..kalo aku tau, mau nye aku melalak sorg2 smpi ke pagi… suami aku mana???? ms kejadian tu, abg duty sbnrnye…hr tu mmg dh duty, ni duty lg…tp yg ni mmg xleh la nk blk umah sbb kami kan duk luar base, kalo ada apa2 emergency, susah plak kat abg nk ulang alik masuk base….

mcm biasala, ms aku dpt memo ke 2 tu, aku rs mcm nk pitam dah. jantung berdegup kencang sgt….pastu mula la semput aku nak dtg sbb terlampau takut…huhuhu…. kalo la tiap2 mggu mcmni, leh kena skt jantung nie….ni pun kami sdg berusaha nak pindah ke base…tp tu la, kena tggu turn la…xleh nak main redah gitu je…korang doa2kan la ye….
memo ke 2 ni dpt ptg jumaat…

2 comments:

$ue @nim said...

uit... ngerinye aku dengar... berdiri bullu roma aku dgr crite ko.. hrp2 ko cepat2 la bule masuk base.. at least selamat skit time ditinggalkan sang suami...

Unknown said...

>>sue..
ngeri kan sue..huhu aku kat sini lg la ngeri...tiap kali kejadian, mesti time laki aku xde plak tu...huhu...

laki aku ckp, pergerakan pegawai byk bulan 1 nnt, so mgkn ms tu je la baru ada umah kosong...huhuhu lambatnye :((

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...