Saturday, August 13, 2011

13 Ramadhan...

wiken2 ni kalo abg keje, mmg duk terperap xtau nak watpe...pg td ada VIP dtg, so sume org terlibat skali la...cuaca plak hujan pg td, skangni mendung je...mmg syok la kalo layan mata skangni...tp mana bleh kan... adam pun dh cukup tido utk hr ni, kalo blum ada gak alasan...hehehehe...

ha!! pg td kul 5.30am sempat g pasar KK jap cri brg2 utk buka pose ramai2 hr nie....aku takat masak sempoi je la...instant aje...hehehe...ni pun bhn2 nak masak utk buka nnt dh disiapkan...kang pas asar, tgl nak lebur je bhn2 tu nnt....abg plak, pas majlis sume setel, nak g 'menebas' la plak...dh gian sgt katanye....huhuhu...dia mintak 9 lubang, aku bg 4 lubang je sbb 1 lubang anggaran 4 kali pukul kalo 4 lubang, maunye 16 kali pukul...kah kah kah...abg gelak besar...ada ke aku kira mcmtu...ye la, kang xsempat blk tolong aku masak... hehehe saje je nak tocer abg.....igtkan nak suh bwk adam skali, tp cuaca mendung je, tkt hujan la plak....so, adam duk diam2 ngan aku je la....

smlm aku lgsg xmasak apa pun sbb unit abg ada buat majlis berbuka bersama2 keluarga....so kami pergi la anak branak....mmg meriah la sbb sumenye berkumpul kan....yg plg suka, adam la...agenda nye sempoi je, buka-> mkn kuih-> solat maghrib->smbg buka-> terawih-> moreh.... tp aku smpi buka je ada kat ctu, pastu aku mintak abg anta kami berdua blk umah sbb kepanasan (buat dlm bengkel ok) pastu adam plak mmg bebas giler smpi hilang ntah bpe kali aku dh xtau nak ckp mcmne....

aku kan mmg jenis xbg adam kuar main ptg2 kan, so mlmtd mmg dia ada jakun ckit la bila dpt berkwn rmi2 mcm tu...aku ada sbb nape xbg dia kuar main..dia ni suka sgt berkwn dgn budak2 yg dh besar (yg dh skolah ok) nnt dia ikut je bebudak tu smpi atas bkt sana...pastu bila time blk, sume budak2 tu dh blk, tgl la dia sorg2 main kat ats bkt tu...huhuhu...kalo sng nak ajak pujuk blk xpe gak, nnt mcm sblmni, ntah dpn umah pegawai mana ntah, boleh plak dia guling2 atas jln xmau blk...uwaaaa, mama xlarat ok....papa plak slalu blk lewat... 2x adam wat mcmtu kat mama, sjak tu mama xbg adam kuar umah...hehehehe...nnt la, tggu perut mama dh kempis, bru mama bg adam main kat luar ye sayang (^_^).....

so, mlmtd mmg HARI BEBAS utk adam...kami nak larang pun xboleh....kami bg kepercayaan pd dia...tp mmg xleh percaya gak (pengajaran gak ni), bleh plak dia keluar dr pagar besar tu ikut budak2 besar,,,uwaaa seb baik la ms tu aku ajak abg blk...kalo x, mmg xtau pun dia keluar dr pagar tu...n seb baik la ada sorg pegawai ni kenal adam, dia la yg bgtau adam kat luar nun sana...nak kejar pun xsempat....naik je keta, papa bebel2 kat adam...papa ckp, main kt tmpt gelap, kang kena SOROK bru tau...huhuhu seram plak aku dgr... bila smpi umah nak change bju dia, bru aku prasan, siku dia berdarah, kaki comot, selipar dia pun basah rupanye...jubah yg dia pki tu toksah ckp la, penuh ngan kemuncup...hahaha aku paksa dia cabut sume kemuncup tu dulu bru leh minum susu...kekeke kejam x aku????? ntah dia jatuh tergolek mana pun aku xtau la...bilas2 bdn dia pastu bg mkn ckit ( sibuk main nye psl, lgsg xingt nak isi perut tu tau )....setel sume, wat susu, ajak masuk bilik, tutup lampu....sng giler dia tido mlmtd...penat sgt2 agaknye....tp aku plak yg susah nak tido, mcm2 hal terlintas dlm kepala nie...huhuhu

mula2 tu nak gak marah dia, tp bila dh stat wat muka mcmni, xjd plak nak marah....huhuhu adam, adam.... jgn la wat mama papa susah hati ye.....

special pose from adam...ni blk dr berbuka....


**esok lusa buka kat luar lg...yeah...sng hidup ku...kekekeke...

3 comments:

3uri@ni said...

Aku br smlm buka luar, makan nasi + steambot + bbq, dah bosan asyik gi param aje. Makan benda sama. Nak masak, tahun ni ramadhan yg paking kurang aku masak aku rasa. Ntah apa2 aje la.

fyda said...

Bestnya hri2 mcm buka kt luar.
Utk thun ni & smp hrni... Aku blm berpeluang buka puasa kt luar.
Yg best awal2 dh dpt buka puasa dgn dua2 family.

Thun ni hri2 pkir nk msk apa wlupun aku x brp lalu nk mkn. Param pulk, aku selalu suh napi g sndiri & beli je lh apa yg dia nk. Aku sgt2 mls keluar cz x ckup tenaga.

nanazack said...

>>zue..
kami buka kat luar pun sbb dpt jemputan...alhamdulillah, thn ni murah rezki sbb rmi plak yg menjemput...tu yg wat aku makin mls nak memasak...tp nak xnk, masak utk sahur tetap ada la wlupun simple gaban...hihihi...

>>ida...
tak ler hr2 buka kat luar, ada masa2nye mkn kat umah gak...ko kira utg gak sbb dpt gak berbuka bersama famili...mcm kami sume kat sini, famili jauh nun di smenanjung... nak xnak, kami cuma harapkan wat pot luck bersama2 je la...kurang2, dpt gak lepas rindu....huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...