Monday, September 19, 2011

baby Khair part 1...

fuhhh!....bru leh tarik napas pjg2 ckit...dua2 dah tido...abg plak pas maghrib td dah keluar g opis...huhu cuti2 pun kena g opis...sabo je la...seb baik la mak ngan papa aku ada teman skali....dari sehari ke sehari aku cuba nak update blog ni...tp xberkesempatan la...paham2 je la kan...mmg xcukup tgn...ni bru 2 org anak..blum lg 3, 4, 5, dan seterusnye....huhuhu...penat gak weiiii....mental mental mental kena CARGAS!!!! hahaha...mcm la aku cergas sgt.....

alhamdulillah, selepas urut 3 hari berturut2 hr tu, kesihatan aku bertamba baik....skangni dah bleh buat keje umah la wlupun asyik duk kena bebel ngan mak aku...mak suh duk diam2 je...tp korang pun tau2 je la kan, kalo dh mmg rutin kte wat keje, mmg nak gak wat keje umah tu....aku bantu mak aku mana yg perlu je la....yg ringan2 wat sndiri...air mandi tetap suh abg yg sediakan...hehehehe...tocer dia lg ok...ngeeeeeee....

rmi duk bertanya, kenapa aku kena czer lg kali nie....hmmm, mmg aku xmintak nk czer, tp apa kan daya... sbb dua org doc O & G (hospital yg berlainan) bgtau kat aku pendapat yg sama, so oleh kerana xmau amik risiko, aku ngan abg setuju utk czer kali nie wlupun last minit....

mmg xsangka bb nak keluar awal...sbnrnye, dr 7/9 hr tu, aku dh rasa ada cecair keluar...tp xla byk mana..aku sangka kan keputihan (aku xpnh kena, jd aku pun xpasti sama ada btul ke x keputihan), jd aku diamkan je la...khamis 8/9, pg pun mcmtu gak..keluar ckit2 je....smpi la mlmtu pas blk dr 1B, aku rs ada lbh ckiiiit je la dr sblmnye....mlmtu tido, hati asyik duk berkata2, mcmne la kalo bb keluar awal...tp xterluah plak depan abg. aku cuma berdiam diri je la.....tp abg ada gak tegur aku nape asyik termenung je....aku senyum je la kat abg...hihihi....

pg 9/9 tu, selepas solat subuh, aku bgn je dr kerusi (aku solat duduk ms tu), tiba mengalir air keluar laju...tp xla byk mana...aku jd panik jap...pgl abg yg dlm bilik air ms tu...siap tanya kat abg, ni air apa??? hahahaha soalan bodoh kan????abg pun panik gak sbb kat lantai dh penuh setompok air tu....aku terus je kol mak, tanya ir ketuban mcmne rupanye? bila mak duk terang2 kan, aku mcm xpuas ati....aku kol onie plak... apa yg oni ckp, serupa ngan mak aku ckp...so aku rs kompem la air ketuban.....abg ajak g hospital, tp ms tu bru kul 6 lbh...aku suh abg g opis dulu setelkan keje dulu....aku plak sempat ngemas dapur, basuh pinggan, kemas siap2 beg baju adam....stdby je asalnye ms tu...kot2 kena admit ke....

kul 8.30am bru abg blk umah...siap2 terus ke hospital....smpi je hospital, doc cek, xde leaking pun...hmmm pelik jap....so, doc suh admit utk 1, 2 hari dulu...tgk2 kalo btul ada leaking....so, admit la aku....tepat je 1.50pm, air ketuban aku pecah terus ms aku duk tgh baring selepas kekenyangan mkn tgh hr....hahaha.. ishhh, mmg pengalaman bru la rs air ketuban pecah....bkn skali je tau, 2x dia pecah...mmg banjir abis la atas katil tu.....nurse dtg dlm 4, 5 org gak la nak pastikan keadaan aku...sume duk tanya, dh rs contraction ke??? aku ckp xde rs apa2 pun cuma geli sbb dh banjir atas katil...hehehe....

bila dh salin kain, nurse suh pindah labour room (LR) plak...huhuhu debar2 siot ms tu....takut sgt2...dh la abg xsmpi2 lg dr solat jumaat ms tu...ms nk pindah ke LR tu, bru la aku prasan kelibat adam....doc aku pun masuk skali, cek apa patut...dia tanya gak sama ada dh rs sakit ke blum? aku ckp xrs apa2 pun...huhuhu doc wat muka pelik....risau pun ye gak sbb aku xskt2 lg.....jalan pun lgsg xbukak.....ms ni la dia pgl abg skali ajak bincang....

***smbg lg ye....bb dh bgn plak...

6 comments:

3uri@ni said...

Nak sambung amik masa baper hari pulak la ni, hehe

Aku tak der pun pengalaman air ketuban pecah, jd aku pun tak tau camana rupanya, hehee

CtQatrun said...

aku tggu citer ko bersambung...sonok la plak dgr pengalaman ko...
hehehe

Unknown said...

>>zue n qat...
hihihi...dh smbg smula....susahnye nk cri ms terluang skangni...blum pndi nk manage ms lg ni...huhuhu..

zue, tu la..ni pun 1st time aku rs air ketuban pecah...mmg terkejut gila la ms tu...hihihi...cuma aku xdgr bunyi je...

zana said...

aku hr tu smpt la dgr bunyi air ketuban tu pecah..bunyi 'pop' gitu je, mcm terdengar dalam perut. terus gi toilet..tgk kuar air...tp tak l kuar banyak, sikit2...:) kul 3 pagi pecah..g hosp pg kul 8, kul5pm br wani kuar...:)

Unknown said...

>>zana..
tu la, org kata ada bunyi kalo air ketuban pecah, aku xprasan plak ada bunyi ke x sbb ms tu mmg tgh landing kekenyangan...hahaha....sblm pecah yg byk tu, dh rs dulu mengalir ckit2.. mgkn dh leaking dulu tu yg xde bunyi kot....huhuhu

ooo, wani pun lahir ptg ek...sama la ngan khabir, kul 5.37pm...hehe

$ue @nim said...

aku dl mase bersalin asyraaf, air ketuban pecah dl.. tapi xde bunyi pn.. mungkin bocor je kot.. sbb kuar pn skit2 je.. ataupn mungkin aku x terperasan sbb tgh bergembira.. hehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...