Monday, October 31, 2011

hujung minggu...


sabtu baru ni kalo ikut plan asal, nak g labuan bwk mak plak sbb hr tu papa dh g labuan ngan abg n adam...tp xjd sbb abg ada hal la plak mggu nie....so, plan alternatif, g umah sedara kat papar plak....saje bwk mak papa jln2 kat cni sbb 2 nov ni dh nak blk smenanjung...pasni dh xtau lg bila nak dtg cni lg kan sbb kami pun dh nak pindah ke pulau hjg thn nie....

blk dr umah sdara tu, kami plan nak 'ziarah' GEN2 plak sbb dh alang2 kat papar kan...bengkelnye pun kat papar ni gak....masuk je bengkel tu, tiba2 je sayu hati aku...abg try cri gen2 tp xjumpa, last2 aku yg jumpa tp dh xde rupa gen2 lg dh keta tu :(....mcm nak nangis je, tp tahan na, jgn sedih....adjuster dh dtg, tp tokei kedai tu ckp, mcm xde harapan je...huhuhu...mgkn kami akan 'kehilangannya'...enjin pecah...kalo nak baiki, amik masa lama, nak tukar enjin baru, tokei tu mcm xmau, ye la, tentu dia akan rugi byk kan....kami redha je la, tggu apa kata insuran plak...




rupa gen2 kami lepas 'isi perut' nya dikeluarkan....sebak aku tgk, mcm terbayang2 plak depan mata nie keadaan abg masa tu T_T....kat pintu masih ada kesan darah....kalo aku sedih tgk keta nie, abg lg sedih sbnrnye tapi dia xtunjuk depan2...keta 1st ok, sape xsayang..dh ibarata 'bini' dia gak nie...

ahad plak, takat bwk mak papa g pasar tamu jln gaya je....last touch up sblm blk smenanjung..beli ole2 apa yg patut...aku pun tumpang sekaki gak, tp aku xbyk gerak, maklum la ada 'handbag' baru, susah nak gerak sana sini...pilih2 apa yg patut, pastu terus je cri tmpt duduk....yg lain2 p jalan2 smpi penat...dh siap just kol tgu kat mana2 pastu blk....

bila dh mcmni, rs berat plak nak tgglkan KK...dulu masa mula2 smpi cni, asyik nak 'menyumpah' je...ada aje yg xkena kat mata nie....tp la nie, berat hati plak...huhuhu siap dh plan ngan abg, tiap2 bln wajib wiken skali dlm sebulan kat KK...xdpt aku nk bygkan hidup kat pulau nnt....harap2 sumenye ok2 je la nnt...mental belum bersedia lg nie (-_-)'....

ok, time nak tidokan anak2 plak kul 11 nie...kang xbleh wat keje lgsg plak...raya? insyaAllah blk cuma kami kena delay sbb abg masih byk keje nak setelkan...

7 comments:

3uri@ni said...

Dah gitu sekali ru;a keta tu....abih mcm mana? Ko bergerak mcm mana skang ni?
Ko mmg jadik eh pindah ujung tahun ni...pelan2 la kemas barang eh...
Bila nak tengok muka terbaru Khabir ni...? hehe

nanazack said...

>>zue..
ni selepas enjin dikeluarkan sbb sebahagiannye dh pecah..nk bikin blk makan masa kata tokei tu...kalo ikutkan laki aku, dia suh tukar terus enjin mivec...kekekeke...

skangni atas belas ehsan kwn2 je zue, guna keta kwn...huhuhu...workshop tu dh kehabissan kereta katanye, kalo x, pki keta workshop je patutnye...

yup, jd pindah....xstat ngemas pun...malas weiiii, nnt aku update gambo khabir ye...hehehe

sue_anim said...

mak aiii nana.. camni skali rupe kete ko.. xcident ngan ape tu smpi teruk gini skali...
jadi gak ko pindah pulau nun ek.. rasenye br je kejap ko dok kk.. aku pn x smpt nk kenal umah ko lagi. hehehe.. nnt weeken ko ajak la asben ko gi kk.. mmg org2 kat pulau nun shoping kat kk pn.. dl mase aku gi sana, diorang ckp gitu..

nanazack said...

>>sue...
lggr ngan van yg amik pemumpang tu a.k.a bas mini. dekat2 ngan base ni gak....

aku duk cni cukup 2thn sue, boleh la, tp bru nak serasi, dah kena pindah...huhu..tu la, mmg nak kena shopping kat kk je tp kena tggu ada keta dulu la nmpk gayanye...ntah bila nak ada keta sndiri ni xtau lerr...

~Huang Yo Shi~ said...

1. how r u? husband ko ok ke? Ko ade sama ke ms kejadian?


2. Ko nk pindah mana?


lama x follow blog ko n kwn2,...rindu ms lapang2 ms bleh blogwalking cam dulu... huhuuu

nanazack said...

>>isyah..
alhamdulillah, aku sihat tp lately ni rs ngilu2 plak sbb dukung adam la..huhuhu 15kilo tuuu... husben aku pun dh ok cuma skt2 kat dada n buku lali masih terasa lg..blk kg bru nak urut weiii...cni susah cri tukang urut laki2...rumah urut byk la...ngeeee...ms kejadian tu, husben aku sorg je..

aku nk pindah labuan early dec nie...huhuhu jd org pulau plak pasnie...mkn cekelat plak la pasnie...hahaa

xpe syah, kalo nk lepas tensen bru la blogwalking...salute kat kwn2 yg mcm ko nie...aku ni mmg dh xlarat lerrr...

FaraMie said...

sorry nana baru tau cita..teruk gak ketanya aku boleh bayangkan eksiden tuh..mesti cm satu mimpi ngeri. Alhamdulillah suami ko xda apa2. benda a nk jd mesti ada hikmah disebaliknya.

Ko nk dok labuan yaa. heheh dulu family aku pernah dok labuan kat membedai nama tmpt tuh. dlm 5 thn gitu. syok gak dok sana..tmpt kecik jln2 pun kat situ gak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...