Monday, June 11, 2012

Puding roti suka hati saya (^__^)

Apsal namanye mcmtu? Mcm biasa la, guna kan bahan2 apa yg ada Kat dapur ni ye... Disbbkan slalu kecewa dgn roti Kat Borneo ni, aku terus wat puding sblm tanda2 nk kulat tu dtg..

Kalo google resipi ni, sume nye syorkan pki roti gardenia @ high 5...huhu cni stok gardenia smenanjung terhad ye... Kismis xde, aku ltk almond nibs je... Pastu susu segar pun xde, susu cair tgl 2 tin...1 tin nak wat kuah puding plak... 1 lg tin nnt Abg mesti nak minum Bandung soda.... Hmmm, air kotak Dutch lady Adam Ada ni, mama kebas 1 ye... Dh tuang, tp xcukup plak... Bancuh susu Adam plak... Ahakkksss...

Not bad rasanye... Abg mkn siap bertambah wlu pun SOS kastad nye tertawar ckit... Almaklum la, tgh puasa, xdpt nak rasa...

So, dessert utk buka hr ni j esok adalah puding roti suka hati saya...

4 comments:

$ue @nim said...

hahaha... puding roti suke ati pn xpe.. asalkan suke ati bile orang tersyg makan.. pahtu siap tambah lagi tu... mmg sesuai la ngn nama nye PUDING ROTI SUKA ATI.. .hhehehe

nanazack said...

Btul sue, suka btul aku tgk laki aku mkn puding ni... Berselera sungguh... Lg bertmbh suka ati aku, sahur td aku tgk puding aku berluak lg... Kompem dia mkn ms tgk bola... Kalo x, selagi aku xsediakan atas meja, selagi tu la laki aku xPndi nk amik sndiri dlm esbok tu... Kali ni Pndi plak... Sdp sgt la tu...hahahaha

3uri@ni said...

aku kalu wat puding roti, main tibai aje pakai roti apa pun, ada beza ke eh? Rasa macam sama jee...

Lama dah tak buat ni, mmg lama dah tak bermain masak2 dengan sepenuh jiwa raga, nak membakar pun macam ntah bila, malas pulak aku nak kuarkan oven kat dlm kotak, atas lemari pulak tu

nanazack said...

Tu la Zue, ikut kesesuaian bhn kt dapur kan... Sdp gak la tabur almond, lain kali nk tabur byk2 la kt atas tu... Kalo ada kismis pun mgkn lg sdp gak kan...

Ala, enjoy dulu jln2 tu... Kang dh bosan, baru la start projek baking... Mcm aku ni sebab dh xtau nk pusing mana lg kt Labuan ni... Sume ceruk dh pergi, tu yg start baking plak... Isi ms lapang weiiii, Kalo x lg bosan duk cni xde aktiviti ukur jln...hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...