Friday, November 16, 2012

kek batik @ biskut batik

salammm... rabu hr tu baru blk dr KK...penat plak kali ni sbb tetiba sehari sblm nk blk tu leh plak kena diarrhea lg...huhuhu mau nye xlembik.... rasanye dh xbleh nk mkn pedas2 kot..perut ni dh xtahan...maklumla, dh 3tahun duk borneo ni, makanan sumenye xpedas pun..... bila dpt mkn pedas2, amik ko...3 hari membuang non stop...isshhh kalo la dpt kurus bagus juga...ni x, mcmtu gak...hahahha...

hr ni mmg super duper malas nk masak...mgkn sebab smlm cuti n aktiviti memasak dr pg smpi ptg....pg2 dh wat mi sayur utk bfast...pastu smbung plak wat rendang dging korban yg xabis2 lg tu....ptg tu wat dessert plak...wat puding roti sbb ada balance roti sblm g KK hr tu, tp dh simpan siap2 kat esbok....tgk elok lg, nk buang sayang, ye la gardenia smenanjung tu....mahal wooo kat sini...so, buat juga puding roti tu....

hr ni, pg2 dah wat mi goreng...mkn smpi tgh hr sbb abg xblk umah...solat jumaat terus kat tmpt keje....oleh kerana hr tu abg dah sebut2 nk mkn biskut batik, so gagah kan juga diri ni wat utk abg.....

tiap kali kalo wat biskut batik, mesti teringat zaman duk umah sewa kat IM6 tu...blaja wat biskut batik ni pun dr Imah....haiii, apa citer imah skang ni ye....dh ada kedai mkn kalo xsilap... sungguh2 la blaja dgn dia..imah kalo bab2 wat pencuci mulut ni mmg terror kan...hehehe...masa aku menganggur dulu pun (skang pun bkn menganggur gak ke????) rajin wat biskut ni...n yg jd mangsa utk penyek kan adalah nini...sbb tgn dia besar....sekali dia tekan, mampat terus kek aku...hahahaha

now, dh xde sape nk tolong penyek kan....nk tggu abg, alamaknye lmbt la dpt mkn biskut ni nnt...last2, wat la style mcmni....xperlu penyek2 pun....susun je la lapis by lapis....

k, selamat menjamu mata (^__^)...



2 comments:

3uri@ni said...

Bila masa pulak kiter duduk IM6, IM8 la (^o^)
Wah, Imah dah ada kedai makan eh (^__^)
Lama giler2 tak dgr citer Imah, aku kalu balik kg pun, sibuk ke hulu hilir, takder nak menjengk kwn2, Imah pun tak duk KT kan? Kalu tak silap, kemaman kan?

Lama dah tak makan kek batik ni, baik yg beli, baik yg buat, kang aku buat, silap2 aku mamam sorang, hehe

nanazack said...

Hahhaha.. Nmpk sgt byk urat putus... Sblmni imah pnh publish Kat fb dia... Tp xigt kedai ye Kat mana...

Kalo xde sape mkn, beli dh siap je Zue... Kat cni rmi gak yg jual tp ntahla, xtergerak ati nk beli sbb mkn byk kan...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...