Saturday, January 5, 2013

FB oh FB

pg td buka FB...ternampak status kawan lama masa kat UTM....sgt tertarik dgn tulisannya lately ni...ntah la...aku semenjak dua menjak ni, mcm dh tawar hati ngan FB...nak close account, tp mcm syg...online pun just review kwn2 nye status...mana yg aku kenan sgt2...aku LIKE la...mana yg aku suka...aku just tgk je, tu xbererti aku xmik tau psl kwn2...sbbtu aku suka update psl mkn2, psl anak2...psl anak ni pun sbb utk tatapan famili aku khusus nye sbnrnye....

so, status yg aku maksudkan adalah dr Aieshah...terima kasih kawan...suka status ni sbb aku rs ia nye ada kaitan ngan hidup aku baru2 ni...


"Semakin canggih teknologi, semakin canggih cara membuat dosa .

Kalau dulu kena 'face to face' untuk mengumpat/bergossip/mengadu domba/memfitnah baru dikira buat dosa ni. Sekarang, memadai dengan 'facebook' dah boleh dpt saham dosa2 yg dinyatakan td."

Justeru itu, ku menyeru pd diri sendiri & sahabat2 yg lain agar sentiasa memerhatikan apakah status wall post/ comment/ chat/pm & etc kita mdtgkn manfaat atau mudarat kpd diri sendiri maupun kpd org lain.Tegurlah diriku ini andai tersalah langkah krn hakikatnya diri ini sdg bertatih utk bermujahadah melawan sifat mazmumah.

Astaghfirullahal 'azim...


renung2kan la wahai teman...bukan sahaja terhad di FB je, malah boleh berlaku di twitter ke, blog ke atau apa saja media....hati2 ye teman....

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...