Friday, January 4, 2013

pajeri terung


malam td sblm tido, bleh plak google resepi utk dimasak pd hr ni...teringatkat ada terung dlm esbok tu, tu yg cri resepi berkaitan terung....ni bru kali kedua ke ketiga rsnye beli terung sepanjang kahwin ni...hahaha beli pun sbb geram tgk terung tu sbb comel sgt2....hehehe ada ke patut mcm tu kan??? so, bila dh google, terbayang2 plak pajeri terung mak...huhuhu lama xmkn...hr tu blk xteringat plak nk suh mak masak kan lauk tu....nk xnak, google la resepi tu....bahan2 sume ada kecuali kerisik je xde....hmmm abaikan je la kerisik tu... janji aku dpt mkn pajeri terung...hahaha...

so, ni la hasilnye...ni masa the making lg...skang dh slmt masuk perut....rs abg kata not bad...but still not as same as mak buat... T____T.....


hok ni plak kek coklat....adam hr tu kan cirit birit...lgsg xmau mkn apa2...last2 wat la kek coklat kononnye nk pujuk dia mkn la...tp tu la, derhaka lg resepi...kan dh jd lain kek tu...hahahhaa dh mcm brownies pun ye gak...tp seb baik lembut kek tu...nmpk je mcm padatkan...abg siap kata dh mcm kuih kole kacang (sila google ye kalo xtau) plak...hahaha...sabo je la....

hari ni, pg2 lg dh hujan...so papa kena hantar adam g skool...slalu mama je yg hantar...jln kaki je sbb skool depan umah je kan...tp kena merentas padang ekceli....skali hujan xbenti2 la plak...smpi la kul 11 lbh makin hujan...kol papa sama ada bleh amik adam ke x...skali papa kata ada hal....alahaiiiiiiiii...camno ni??? mama dh lama giler xdrive....yg ada kat umah tu plak keta hok satu lg tu....adeiiiiiiiii....pening2...papa suh redah je drive keta tu...mama cam biasa la wat suara kesian n bg alasan ada KHABIR...hahahaha...tp papa lg terror, dia berkeras gak suh aku drive...huhuhu... nak xnak, terpaksala capai kunci keta...lama woooo xdrive...skali bila kena drive suh bwk keta tu...

mula2 bwk ok lg, skali bila nk masuk simpang, tekan la brek...punye la lupa bwk keta auto kan, tekan brek sesedap ati...hah!!! amik ko, khabir tercampak....ayoyoyoyoyo anak aku!!!seb baik xde apa...just melalak je la...tp la ni perasan pipi kiri dia ada lebam ckit...hohohoho teruk nye mama khabir ni...

papa berkali2 kol nk tanya dh slmt smpi rumah ke blum...hahaha perli la tu...skool depan umah je, tp kecoh ya amat....pasni xkira, papa nk g KK, gen2 tinggal je la kat mama ni...mama lbh rela bwk gen2 tu... (^__^)

2 comments:

3uri@ni said...

Aku langsung tak pernah makan/beli terung ni nana, sedap ke eh? Mak cik sebelah tanam terung gemuk2 je, selalu dia offer nak kasi aku. Aku sengih2 je ^o^

Kat sini, hari ni panas, alhamdulillah. Kering seme kain baju.

Kek tu mmg nampak cam kole kacang la, padat betul tu, hahhah derhaka tang mana tu? ^o^

nanazack said...

manis zue rs terung ni...aku lg suka kalo msk smpi lembik2..kalo keras2, aku xbpe suka gak....try la mkn pajeri terung ni...mmg sdp la...kalo kat kedai mamak mesti jumpa terung goreng tepung...hihihi

hahaha kek tu aku derhaka tang coklat nye...patutnye guna serbuk koko utk kek tu, tp gatal plak kali ni wat pki coklat bar...so lebih air kot, kurang tepung...tu yg jd mcmtu kot...ngeeeeeee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...