Wednesday, March 20, 2013

update..

minggu ni mood masak2 mmg ke laut....malas sungguh nak memasak...sampaikan aku bgtau kat abg, mggu ni xpayah beli brg basah...beli telur je la sepapan...hahaha amik ko, mkn la telur seminggu ni ye....xtau la nape...tambah plak skt tulang blkg ni tetiba je dtg blk...ni mesti gara2 aku mengemop kat bilik mainan budak2 ni....ye la, dh lama xkemas bilik menan diorang ni...skali bila alihkan brg2 yg sandar kat dinding, tu diaaa...taik cicak bertepek2 kat dinding....huhuhu nak xnak kena la sental ngan mop dinding tu...hasilnya, aku dpt skt blkg smula....kena la ngan malas nk masak kan...ni la padahnya...huhuhu

oleh kerana mggu ni keadaan ada cool down ckit, so aku mula blk shopping online...sblmni sume kenderaan awam xdibenarkan masuk ke kwsn kami ni...tu yg aku xshopping apa2 pun..duk diam2 kat umah kunci pintu rapat2...huhuhu....tension gak dibuatnya bila xdpt nk bebas mcm biasa kan...bkn xleh bebas, tp perlu berjaga2 je...tmbh plak aku ni dh xmemandu, tu yg tambah bosan duk terperap kat umah....

so, ni brg pertama selepas lama x shopping online...alhamdulillah, akhirnya hajat aku tercapai gak...lama dh nak beli ni sejak tgk blog sue...huhuhu lama gila kan sue...asyik bertangguh je nak beli....xbaik betul aku ni...benda lain beli xbertangguh pun (-_-) .... 



oleh kerana mood memasak dh ke laut, so bila ptg je ajak abg mkn kat luar...sian abg, dh la siang penat tgk kapal, mlm plak kena stdby kat base, ptg2 kami heret papa g cari mkn...huhuhuhu...abg ttp setia melayan kerenah kami....tgk la tu, ms ni dh siap2 parking nk g beli brg tp xturun2 lg sbb abg masih bz 'keje' ngan hp dia tu...huhuhuhu

masa ni khabir kena 'dera' ngan mama....lasak sgt kan...kat umah lasak, kat keereta pun lasak...xgheti duk diam tau si kecik ni...


ptg ni plan nk mkn nasi kerabu plak...sbb abg dpt tau ada tmpt jual nasi kerabu dr petang smpi ke mlm...hehehe...lama xmkn nasi kerabu...nak buat sendiri...huhuhu, ntah apa la yg jd nnt...hehehe.. so utk menu tgh hr ni, mcm aku ckp td la, menu utama ttp telur ye...so mama wat sup telur...hehehehe...ok, enjoy ur lunch ok....sat lg nk g amik abg adam....bubyeeeeee.

2 comments:

3uri@ni said...

Yg quran readpen tu nampak menarik la. Biasa juga baca blog orang yg beli ni, tp tak tau how good it works. Jadi, tak terbeli pun walaupun rasa nak beli. Bagus ke na? Boleh tau harga tak ^_^?

Kira, kalau beli tu, satu set dgn Quran sekali la ye? Aku baru beli 2 Quran ari tu. Mula2 beli yg sekali terjemahan yg word by word tu, tp dia macam lain sket, bukan salah, tp paten lain sket, jd tak biasa baca yg style gitu kan, last2 beli lagi satu yg biasa.

Unknown said...

yg aku punye ni harga mampu milik je zue...rm270 termasuk pos seluruh malaysia... beli ni, dpt 1 bji alquran, set iqra 1-6, panduan hj dan umrah, surah pilihan dan kamus arab...sume tu boleh baca dgn pen tu..

wat masa ni aku xleh nk bg review..hehehe tgh cuti.. tp aku dh try iqra, so far mmg menarik perhatian si adam nk mengaji la...kalo x, ada aje alasan dia..huhuhu

tp kalo tgk kat youtube, mmg menarik perhatian aku la yg jenis ni...qari dia byk pilihan dan terjemahnya pun mmg jelas...xla yg jenis pekat arab tu, susah gak aku nak ikut...ada byk jenis kan quran digital ni, tu yg kena pandai nak pilih.,.aku kenan ni pun sbb iqra nye boleh bc skali n sbb harga mampu milik...hehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...