Monday, June 17, 2013

sukaneka

sabtu baru-baru ni, tadika adam buat sukaneka...gabung dengan tadika perpaduan dr taman perumahan lain...2 buah sekolah je la...team tadika adam, pki baju biasa je...team tadika 1 lagi kena pki baju sukan mereka...adam awal2 lg dh igtkan aku yg dia nk pki baju Bola Kampung yg papa baru belikan kat KL hr tu...amboiiii dh pandai demand tau nak pki baju apa skang ni....

utk sukaneka ni diorang buat skali family day...so bab mkn cara potluck...aku dh pening xtau nk buat apa...cikgu bgtau last minit plak psl sukaneka ni...penyudahnya menu aku sng je, abg pun pesan suh buat simple2 je sbb mesti sume org buat benda yg sama....so, aku buat kek pandan chiffon, mihun singapore n sosej...sume homemade kecuali sosej je la ye...masa nk ltk makanan kat meja, aku sempat gak la jenguk mknn org lain...alamak, sumenya bwk mi...huhuhu...tp mi aku lain dr yg lain la sbb kaler putih kan...ntah diorg mkn ke x ni....alhamdulillah, juadah yg aku bwk habis licin...siap bekas kek chiffon hilang sekejap..sbb yg 'simpan' tu nk tau sapa tuannya...hahaha ada ke mcmtu kan...dh la yg simpan tu kebetulan cikgu adam..hehehe

bila sume dh ready, acara dimulakan dgn potong kek utk sambutan hari kanak2...sume budak2 nak enterframe amik gambo..termasuk la adam...disebabkan lama sgt nk menunggu ada plak budak2 ni dh masuk dulu kek dlm mulut...hahaha..mmg lawak btul la..budak2 ni dh xtahan tgk kek...adam je steady sbb dia bknnya kisah sgt ngan kek kalo bkn kek coklat mama dia...hehehe


sempatla amik gambo potong kek sorang2...eh, bkn sorang la, dua org..nmpk x tgn khabir tu?hahahaha

pastu diikuti ngan potong kek sempena hari ibu.

potong kek sempena hari bapa...khabir ttp enterframe ye...^o^

happy father's day, abg...

gambar ms game xsempat nak amik sbb kecoh nk jg khabir, pastu panas terik plak tu...ni antara acara yg dia menang...mata berair sbb khabir abiskan milo ais adam...hahahaha

ni hadiah papa menang no 1. tiup belon sampai pecah kategori bapa...mama? huhuhu sama gak kena pecah kan belon, tp minta maaf la ye, tiup belon mmg aku xkisah, tp nk kena pecahkan mmg aku xsanggup...so, mama xjoin game tu..hehehe

beli milo ais baru utk adam...dia minum laju2, xnak bg adik minum....hihihihi

so, ni antara habuan yg dibawak blk...3 tupperware tu sbb 3 kategori game adam menang..dlm plastik tu towel, souvenir utk setiap budak tadika...n water dispenser tu papa punya...ntah nk pki bila xtau la sbb kami dh ada 3 kat umah ni...huhuhuhu mcm nk jual blk aci x?hehehe

dan semalam hari ahad, mcm biasa kami g pasar...dh plan menu utk hr ahad tu...dh bgtau siap2 kat abg yg aku nk buat laksa johor...dah lama gila xmkn...sampai termimpi2 nk mkn laksa johor...last mkn ms last year...tu pun beli, lgsg xsama mcm mak buat...huhuhu...pada aku, takat ni belum ada sapa leh lawan laksa johor mak...biasala kan masakan emak mesti la yg terbaik....jumaat lepas, pas maghrib dh ajak abg keluar g labuan emporium sbb nak cari lobak asin..kat ctu je la yg aku nmpk ada jual, tmpt lain aku xtau kat mana...tp frust, kebetulan ms dtg tu xde lobak asin, yg ada lobak manis...hmm amik je la...pastu beli spaghetti sepaket....yeahhh!!! ni la keistimewaan laksa johor kan sbb pki spaghetti....

so, smlm g pasar beli bahan2 nk buat laksa n stok brg dapur utk seminggu skali...balik je rumah, apa lg bersilat la kat dapur ye sementara abg melayan kerenah anak2...kelentang kelentung, pukul 1 baru siap n dapat mkn laksa....sbnrnya, abg xbrapa gemar makan laksa, xkira la apa jenis laksa pun...aku pulak jenis hantu laksa...xkira la apa jenis laksa pun, sume nya aku bedal selagi nama nya laksa....nak plak famili aku mmg suka laksa johor... bila aku 'paksa' abg mkn, hahahaha baru abg tau rs sbnr laksa johor...siap abg kata apa tau, nnt kalo pencen boleh la bukak kedai jual laksa....hahahaha.. sampai mcmtu skali abg boleh terpikir bila mkn laksa johor...ni bkn kali pertama abg mkn tp abg kata boleh kira la ngan tgn bape kali dia mkn laksa johor ni...so, menu of the day utk semalam, Laksa Johor...mkn sampai ke malam n akan bwk ke hari ni utk menu berbuka...hahahahaha



2 comments:

3uri@ni said...

Hhahhahhhhahhha kelakar tgk khabir menyelit nak potong kek, hahhhaha kelakar betu budak bam2 ni, dah la minum air adam, kehkehkeh gelihati betul aku ^O^

Nampak adam tinggi sangat compare ngan budak2 lain ^_^

Nana Zack said...

sejak hr sukaneka tu, si khabir dh pandai lumba lari...dia suruh mama kira 1,2,3, pastu terus dia lari..ending nya cari dinding ye..hahaha

ha'ah zue, kalo ikut budak umur 5thn, adam la plg besar..tp kalo ikut keseluruhan kelas, adam plg tggi, ada lg sorg budak lg semangat dr dia...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...