Thursday, August 29, 2013

mode happy (^____^)...

alhamdulillah, hari ni lepas gak hajat nak sedekahkan pakaian dan makanan pada makcik2 yg selalu dtg ke kuarters ni utk menyapu....sebelumni pun dh pernah sedekahkan pd makcik2 ni...kdg2 terpikir gak, diorg ni nak ke pakaian2 terpakai ek? sbbtu sblm nk bg td aku tanya pd makcik tu sama ada dia nk ke x....tersenyum lebar makcik tu bila aku bgtau nk bg pakaian....

tp jgn salah faham tau, pakaian yg aku bg tu xla lusuh mana, cuma aku dah lama xpakai...masih elok lg...ada gak pakaian yg dh sendat bila aku pakai, ha!! yg ni mmg silap aku la...hahahaha...tudung2 yg xsempat pakai pun aku sedekakan juga....blouse2 yg beli tp xpakai(masih ada tag tau) sbb xcukup ISO abg pun aku sedekahkan juga....tshirt2 abg, n baju2 adam dan khabir pun aku sedekahkan juga....kalo kat cni ada sedara mara mmg aku akan bg pd mereka je(kalo diorg muat la kan) tp dh duduk merantau ni kan, xkan la nk bwk blk kg...huhuhu bazir berat tau...tu pikir2 blk, sedekahkan je la....mmg ada yg suggest suh jual kat pasar tamu tu, tp tu la, aku ni xsuka berpanas...hahaha berlagak je kan....xkisah la kalo makcik2 tu nk jual pakaian2 yg aku bg pd mereka....aku bg mmg ikhlas, n kalo mereka rs leh buat duit ngan pakaian tu, alhamdulillah..... (^___^)....mode happy hr ni kan...

td pun ada bg ckit mknn pd mereka...tgk mcm penat je kan duk menyapu padang di tgh2 panas ni....tp tu la, aku lupa nk bg air skali...apa la aku ni...harap2 diorg bwk bekal air lbh la....

**entry ni bukan nk menunjuk2 jauh lg nk meriak, cuma rs lega sbb hajat dh lepas walaupun hajatnya xseberapa....Aminnnnnn....

2 comments:

3uri@ni said...

Senang boleh bagi macam tu. Hari tu je aku da kumpul2 bagi kt sorang lecturer kt sini, dia da projek nak bagi baju2 kt orang asli.
Kadang2 terpikir jugak nak bg kt cleaner2 kt office baba Naurah tp segan, kot diorang tu jenis jd cleaner sbb susah ke tak susah mana ke, karang takut diorang salah paham pulak kan,huhu

Nana Zack said...

aku pun duk tunggu2 kat cni kalo ada wat program kumpul baju terpakai, tp xde la plak...tu yg last2 bg je la kat makcik2 tu....ms dulu bg tanya gak sama ada makcik tu nk ke x...kali ni tanya lg kat makcik yg sama, ye la kot2, dia xkenan kan ngan baju2 yg aku bg tu...tp td tgk makcik tu senyum lebar....aku xkisah kalo dia nk jual blk baju2 tu sbb kat cni mmg rmi org jual baju ala2 bundle ni....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...