Sunday, September 15, 2013

butter prawn basah

semalam adakan aktiviti BAKAT setelah sekian lama membeku kan...huhuhuhu...apa nak jd ngan pengerusi ni....jd kerusi kah???hohohohoho....bkn xnak buat, ada saja halangannya...maklumla, ahli dh la xramai, dpt kumpul 4 org pun jd la....

so smlmnya aktiviti, aku adakan masakan....ni antara menu pilihan kami...xpnh try buat pun..sblm g beli brg, aku google la dulu...mak aiiii sonang rupanya nk buat...bahan dia lg la sonang...xyah nk poning2 kepala tu... ni kalo mkn kat kedai, sepinggan je dh puluh2 hengget ye....zue, ko igt lagi x lauk ni???hehehehe...

bila siap je menu ni, bkn mak budak yg serbu, anak2 yg serbu dulu...igtkan budak2 xmkn, diorg lg laju mkn dr mak budak....berselera sungguh....pd hal ratah je...kalo bwk nasi, kompem la xcukup..

6 comments:

3uri@ni said...

Maunya tak ingat, aku makan sampai tak muat perut dah aku rasa, sikit lagi nak juling mata aku ^o^

Nana Zack said...

senang rupanya nk buat lauk ni zue.. xyah nk mkn kat kedai lg...hehe tp tu la,aku skang ni makin allergi dgn seafood la :(...

3uri@ni said...

Laa, ko alergik seafood ke skang ni...? Gatal2 eh?

Nana Zack said...

yup! jd gatal2 kat celah2 jari ni.. dh mcm ekzema plak jangkit dgn bebudak ni...huhuhu.. skangni mmg dh lama aku xbeli atau mkn seafood..takat mkn ikan dgn ayam je.. kalo ketam lg la...huhuhu... imuniti badan makin merundum la...huhuhu

$ue @nim said...

aku kalu buat butter prawn ni x penah nk menjadi... x tau la nape.. mmg x de skill kot.. :D

Nana Zack said...

butter prawn basah sng je sue...tp kalo yg kering tu mmg aku xpandai la..mmg surrender la...yg ni cuma pki susu cair je sue...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...