Monday, September 30, 2013

penutup Hari Malaysia

sabtu baru baru ni adalah hari penutup bagi Hari Malaysia...majlis tu diadakan di dewan konvensyen di Ujana Kewangan...so, mcm2 aktiviti diadakan kat situ...tadika adam pun terlibat gak dgn aktiviti mewarna...

asalnya, kami dtg cuma nk tgk2 je...kalo keadaan agak crowded, igt nk blk je sbb waktu tu mmg waktu si kecik tu tido...kalo xtisdo mmg meragam la dia...sekali bila smpi je tmpt tu, terus je cikgu adam panggil n bagi kertas utk diwarnakan tu...beserta sekali dgn pencil kaler dan duit mkn skali...huhuhu igtkan xbwk segala keprluan leh excuse, sekali rupanya disediakan la plak ye...so, xde cara la in nk elak lg, join je la...cikgu adam pesan ni aktiviti mewarna bersama ibu bapa....abg dh pandang aku sambil senyum2...terus je abg bgtau, 'mama je la yg teman kan adam, papa jg adik, ok x?'...huhuhu sabo je la...so, kami pun berpecah tp sempat pesamn kat abg suh carikan sharpener skali...

bila masuk je dewan dgn adam, mak aiiiii rminya org....so  kami cri je la mana2 kedudukan yg seseuai utk mewarna...adam mula2 mmg excited sgt nk mewarna., skali bila dh jumpa dgn kwn2, terus je dia lupa tujuan dtg ke situ...penyudahnya mama gak yg kena perabiskan keje dia....adoiiii, lama gila xmewarna ni, skt pinggang tau sbb buat atas lantai....


ni kalo org xtau citer mesti org kata, wah, pandainya budak kecik ni mewarna....tp kalo org tau citer sebenar, mak aiii, selekehnya mak dia kaler...hahahahaha....adam cuma kaler bulan, bintang n muka org tu je ye...yg lain dia suruh mama dia abiskan sbb dia nak main ngan kawan dia...ggrrrrrrrrrrrr...




tgk la, punye la rmi kan...aku rasa, majoriti bkn budak2 yg mewarna tau, tp mak bapak yg warnakan..hehehe....

sume sekolah kat labuan ni terlibat aku rasa...ms kami duk mewarna, kat pentas tu bekas calon angkasawan duk tgh bg ceramah kat budak2 skolah rendah n menengah...

adik ngan papa je...xleh duduk diam...dia pun duk sibuk nak main ngan abg dia....

posing ckit ngan adam...hehehe...patutnya adam tu kena pki baju sukan dia, tp aku xtau plak kena pki baju tu kan, nsb baik la cikgu xmarah...hehehe...pas mewarna, terus je g mkn kat mamak sbb kelaparan...adam kena belanja mama tau....hehehe

hari ahad pg plak, bwk adam n khabir g swimming kolam je...lama dh xbwk diorg mandi kolam ni...adam mcm biasa la, mula2 mesti penakut...smpikan aku marah kat dia, lepas ni xmau bwk lg la kalo xmau masuk kolam tu...ada ke dia cuma nk main baling2 pelampung je...pastu keje papa plak kene kutip pelampung tu pastu pass kat dia...pastu dia baling semula...mana la aku xhangen kannnn....bila dh kena warning, baru la dia nk berani....lastly, dia dh pandai berenang guna pelampung bulat dia tu..kannnn, kalo xkena marah mmg xsah tau...nk kena marah baru la nk pandai itu ini....huhuhuhu...



adik ni mcm biasa la, kalo g kolam mesti ada kes jatuh kolam nya...semlm mcmtu gak la...dia duk sepak2 air, penyudahnya terus jatuh dlm kolam...nsb baik la sempat tarik tgn dia...temggelam gak dia satu badan...suh pki jaket, nangis plak....hr ni, terus je dia demam....byk terminum air klorin agaknya....

3 comments:

3uri@ni said...

Confirm yang kaler2 tu seme mak bapak ^o^

Nana Zack said...

tu la, aku pun mmg konfem mak bapak yg mengaler...hehehe

$ue @nim said...

aku br nk kata, "pandai adam kaler... comel..".. hhehehe.

adam, nape ni.. anak askar x bule takut tau.. papa kan navy.. kena berani ngan air.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...